Conform Starcom România, cele mai urmărite conturi din social media din România sunt cele ale vedetelor Inna, Andra Măruță și Adelina Pestrițu.
Starcom România a realizat prin intermediul Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi în social media din sfera de divertisment. Pentru elaborarea clasamentului a fost analizată și urmărită activitatea din online a peste 900 de conturi din România și a comunităților acestora, cu scopul de a oferi o imagine unitară asupra activității din social media.
Datele clasamentului însumează rezultatele principalelor trei platforme, Facebook, Instagram și Youtube. Performanțele au fost însumate, pentru a obține o medie a activității pe platformele menționate. Astfel, clasarea pe locul 1 pe o singură platformă nu asigură numărul 1 în top. Personalitățile prezente în top fac parte din mai multe categorii: muzică, TV, zona de beauty & lifestyle, filme și gaming.
Topul analizează prezența celor mai urmărite conturi pe cele trei mari platforme din online (Facebook, Instagram și Youtube), dar și anvergura canalului și engagement-ul comunităților fiecărui cont. Astfel, în Top 10 cele mai urmărite conturi în luna decembrie îi găsim pe: Inna, Andra Măruță, Adelina Pestrițu, Andreea Bălan, Selly, Smiley, Flick Domnul Rimă, Mircea Bravo, MaxINFINITE și Andrei Zbir.
”Social media a schimbat modul în care clienții și companiile interacționează, iar intelegerea dinamicii de apreciere a creatoriilor de conținut de către consumatori devine foarte importantă. Prin aceste evaluări încercăm să oferim pieței o imagine cât mai clară asupra modului de obținere a vizibilității in în social media. Fiind un mediu vast, practic un univers cu un ecosistem propriu, o evaluare obiectivă nu este tocmai ușoară, însă dezvoltăm constant noi metode prin care luăm în calcul toate datele disponibile, pentru a avea rezultate cât mai exacte”, a declarat George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.
Despre metodologie
Pentru o reprezentare cât mai corectă și echilibrată a performanțelor creatorilor de conținut pe cele trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportat la dimensiunea maximă a platformei respective. Spre exemplu, contul care are cea mai mare comunitate pe Facebook a fost folosit drept etalon, urmând ca toate celelalte conturi de pe aceeași platformă să fie indexate în funcție de comunitatea acestuia. Această formulă de calcul a fost păstrată pentru toate canalele de socializare. Astfel, s-a calculat un procentaj clar al anvergurii fiecărui cont.
Ultima modificare februarie 4, 2020 3:06 pm