„Îmi amintesc că i-am întrebat pe cei care erau de față dacă vine vreo ambulanță, pentru că nu erau semne că vine vreuna. După 15 sau 20 de minute, încă nu era niciun paramedic la locul accidentului, și le-am spus prietenilor mei: «Îndepărtați-vă, îndepărtați-vă». Pentru că ferestrele din spate erau fumurii, nu puteam vedea cine este în spate. Negociam cu ofițerul de poliție să deschid ușa… părea că ar putea fi deschisă. Nu făcea nimic. Era ca și cum cei care erau acolo deciseseră că nimic nu poate fi făcut. Este doar părerea mea, dar le-a luat mult timp să o scoată. Ar fi putut fi chiar 30 de minute până când au venit ajutoarele. Eram acolo de cel puțin 15 minute. De ce nu a venit ambulanța mai repede?”, a mai spus Culbreath.
Avocatul este de părere că șansele Prințesei de supraviețuire au scăzut semnificativ din cauza timpului lung de așteptare a ambulanței.
După un proces care a durat 18 luni, autoritățile franceze au stabilit la acea vreme că accidentul s-a produs din vina șoferului Henri Paul, care a urcat beat la volanul autoturismului Mercedes-Benz S280, conducând cu o viteză de 104 km/h.
Tot autoritățile franceze au constatat că între momentul în care Lady Di a fost scoasă din mașină și momentul în care a ajuns la spital a trecut o oră și 6 minute. Avocatul susține că operațiunea de salvare de la fața locului cu ajutorul unor mașinării a fost inutilă, și că portiera de pe partea Dianei ar fi putut fi deschisă cu ușurință.
Stanlee Culbreath spune că s-a abținut timp de două decenii să facă aceste declarații din respect pentru cei doi fii ai Prințesei Diana, William și Harry, care aveau doar 12 și, respectiv, 15 ani în momentul tragediei.