Românii lansează mișcarea Give Credit, după ce Louis Vuitton a lansat o colecție cu piese de inspirație tradițională românescă. Cum arată cămașa de la care a pornit scandalul

.

Brandul Louis Vuitton a folosit modelul cămășii din Mărginimea Sibiului pentru noua sa colecție 2024, fără a menționa originea sau acrodul păstrătorilor de zestre culturală. Astfel, un grup de români a lansat campania „Give Credit” și cere brandului „să scoată piesele din colecție până la obținerea acordului din partea comunităților, cu creditarea originii”.

Louis Vuitton, acuzat că a copiat bluza tradițională românească

Casa de modă franțuzească Louis Vuitton a fost criticată că ar fi copiat o bluză tradițională românească în noua sa colecție din 2024, „LV by the Pool”. Cămașa cu pricina seamănă foarte mult cu ia tradițională din zona Mărginimea Sibiului, regiune din România cunoscută pentru patrimoniul său bogat, precum și pentru broderiile complexe.

Acuzația a fost înaintată de asociația culturală românească La Blouse Roumaine, care susține că Louis Vuitton a folosit desenul fără a recunoaște originile sale și fără a obține autorizațiile necesare din partea comunităților locale.

Acum, asociația cere ca celebrul brand să retragă cămașa din colecție, precum și orice alte articole care prezintă aceste elemente de design.

„Dragă echipă de creație și marketing Louis Vuitton, vă rugăm să acordați credit și respect comunităților din Transilvania, Oltenia și Muntenia din România care și-au păstrat identitatea și moștenirea culturală prin portul tradițional unic, mărturie a trecerii lor prin istorie din generație în generație. Unele piese din colecția „LV by the Pool” 2024 sunt inspirate din bluza românească specifică regiunii Mărginimea Sibiului, fără a indica sursa designului. Considerăm că modul în care motivele, croiala și structura bluzei tradiționale românești sunt folosite în colecția LV, fără a se recunoaște originea și identitatea, încalcă drepturile culturale ale comunităților din regiunile mai sus menționate. Prin urmare, vă rugăm să eliminați din colecție toate piesele de inspirație românească până la obținerea acordului de utilizare a designului cultural, cu menționarea creditului cuvenit”, se arată pe pagina de Facebook a asociației.

Cămașa, prezentată pe site-ul Louis Vuitton ca o creație personală

Cămașa cu pricina este o creație a lui Nicolas Ghesquière și este prezentată pe site-ul celebrului brand francez ca fiind o creație personală.

„Această bluză vaporoasă îmbracă o siluetă romantică cu detalii grafice pentru un look proaspăt, boem. Este confecţionată din in, într-o croială amplă, iar mânecile balon şi decolteul sunt accentuate cu inserţii de dantelă contrastantă. Talia şi manşetele sunt elastice pentru a sublinia volumul, în timp ce legăturile largi din piele adaugă dimensiune în partea din faţă”, este descrierea făcută bluzei cu inspirație tradițională românească pe site-ul Louis Vuitton.

Văzând acestea, asociația La Blouse Roumaine a postat un mesaj și pe pagina de Facebook a brandului.

Citește și: Un milenial care a murit de leucemie în 2006 va fi declarat sfânt de Papa Francisc. Ce minuni ar fi făcut Carlo Acutis

Citește și: Ce a pățit o femeie de 83 de ani care s-a căsătorit cu un tânăr pe care l-a cunoscut pe Facebook

Citește și: Un mire a descoperit că soția lui este bărbat, la 12 zile după nuntă. Cum a fost posibil

Citește și: O femeie a încercat să-și ucidă soțul punându-i înălbitor în cafea. Cum a reușit să scape de închisoare

Asociația a lansat mișcarea „Give Credit”

Asociația La Blouse roumaine a lansat acum mișcarea „Give Credit” prin care se cere implicarea comunităților din mai multe zone. 

„Dragi comunităţi din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Ţara Făgăraşului, Argeş, Sudul şi Centrul Transilvaniei şi orice persoană, colecţionar, artizan şi simplu iubitor, iubitoare a cămăşii şi portului specific Marginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, va rugăm să ne sprijiniţi în noua campanie “Give Credit” (A da recunoaştere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămăşii de Mărginime in noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi acordul păstrătorilor de zestre culturală”, potrivit mesajului publicat pe La Blouse roumaine.

Chiar și Paula Seling a răspuns acestei mișcări și a publicat, în comentarii, o fotografie cu ea îmbrăcată într-un port popular din zona comunei Sadu, județul Sibiu.

Sute de români sin toate colțurile lumii au venit în sprijinirea acestei inițiative, distribuind fotografii cu ținutele tradiționale românești.

Sursă foto: Instagram, Facebook

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton