O femeie din Alba Iulia a rămas fără toți banii din cont după ce a primit un SMS. Ce scria în mesaj

.

O femeie din Alba Iulia a pierdut toți banii din cont în doar câteva minute, după ce a răspuns unui mesaj pe telefonul mobil. Femeii i-au fost sustrași 16.000 de lei din contul personal.

Victima, în vârstă de 61 de ani, a primit un SMS de la un expeditor care s-a dat drept reprezentat al băncii la care are deschis contul, spunându-i-se că pentru a evita blocarea acestuia trebuie să-și actualizeze datele personale.

„Băncile nu cer datele cardului bancar”

Femeia a accesat linkul primit în mesaj și a completat datele solicitate. Escrocii au obținut control asupra contului personal, efectuând tranzacții frauduloase în valoare de 5.964 de lei și lichidând un depozit de 10.000 de lei.

„La data de 6 februarie 2024, la Serviciul de Investigaţii Criminale a fost înregistrată plângerea unei femei de 61 de ani, din Alba Iulia, care a fost victima unei infracţiuni informatice prin metoda phsihing. Aceasta a primit un mesaj, pe telefonul mobil, de la un expeditor care s-a dat drept reprezentant al băncii la care deţine un cont, prin care i-a fost comunicat faptul că datele contului bancar trebuie actualizate, pentru a evita blocarea acestuia.

Citeşte şi: Florin Salam, acuzat că a agresat o tânără într-un hotel. „Mergi la un om care pare ok și vezi un monstru!”

Citeşte şi: Atenție la frauda „wangiri”, înșelăciunea infractorilor prin intermediul telefonului

Citeşte şi: SRI: Sms-ul „Detalii secrete Covid-19” contine un virus ce oferă accesul hackerilor la datele bancare

Citeşte şi: iPhone-urile, accesate de hackeri de ani de zile din cauza unui bug

„Trebuie verificată adresa de email a expeditorului!”

Femeia a accesat link-ul din mesaj şi a completat datele solicitate, respectiv nume, prenume, datele cardului bancar precum şi codurile primite ulterior, prin SMS, ca fiind din partea băncii, pentru autentificare în aplicaţia bancară” –  au transmis reprezentanții IPJ Alba, potrivit Știrile Pro TV.

Autoritățile atrag atenția aspura mesajelor și email-urior false și recomandă verificarea expeditorilor.

„În cazul primirii unor mesaje prin email, trebuie verificată adresa de email a expeditorului, chiar dacă e-mailul pare transmis de bancă, pentru că escrocii se folosesc de denumirea băncilor atunci când creează adresele de email pe care le folosesc în activitatea infracţională.

Dacă aceasta nu corespunde cu adresa de e-mail a băncii al cărui client sunteţi, aţi putea fi ţinta unui atac de tip phishing. În plus, băncile nu cer datele cardului bancar. Ele deţin această informaţie şi nu ar avea motiv să o ceară printr-un email sau printr-un SMS„, au completat reprezentanții IPJ Alba.

Foto – 123rf.com

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton