La serviciu, relaţiile cu ceilalţi pot conta, adesea, la fel de mult ca şi competenţele. Un motiv foarte întemeiat ca să înveţi să "decodezi" caracterele şi să eviţi neînţelegerile.
Există trei tipologii „mari şi late” pe care le vei întâlni, la orice loc de muncă. Adaptează-ţi strategia în funcţie de fiecare în parte.
Tipul inhibat
Este şi priceput la job-ul său, şi modest. Fidel reputaţiei sale de persoană de încredere, poţi conta pe el, dar până la un punct. Din punct de vedere relaţional, este amabil, chiar servile, dar, dacă este stresat, se desurajează şi cade pradă deprimării.
Strategia potrivită: joacă pe terenul afectiv. Dă tot ce e mai bun în el atunci când se simte iubit. Îmbărbătează-l fără ezitare: „Toată lumea te place, nu ne-am putea lipsi de serviciile tale!”. Aşa îl ajuţi să-şi desfăşoare întreaga capacitate. Şi îţi asiguri bunăvoinţa lui totală.