Recent, o informaţie venită din rândul anchetatorilor, neconfirmată deocamdată oficial, îl plasează pe Răzvan Petrescu (23 de ani) la manşa ”avionului morţii” în momentul în care aparatul de zbor s-a prăbuşit în Munţii Apuseni.
Acest lucru ar fi putut fi posibil din punct de vedere tehnic, pentru că tipul respectiv de avion are dublă comandă, iar manevrele se pot face, fără dificultate, în zbor. Decizia de predare a comenzilor principale ale unui aparat de zbor aparţine întotdeauna pilotului, care însă răspunde de toate eventualele greşeli comise de ajutorul său.
Până mai ieri, s-a spus că Adrian Iovan a fost cel care a pilotat aparatul de zbor de la decolarea din Bucureşti şi până la momentul în care, din motive ce nu au fost elucidate pe deplin, s-a prăbuşit în Munţii Apuseni. Acum însă, dinspre anchetatori răzbate o informaţie conform căreia la manşa „avionului morţii” ar fi fost, mai tot timpul, copilotul Răzvan Petrescu. „La scurt timp de la decolare, Iovan i-a dat lui Petrescu comenzile principale. Îl pregătea pentru momentul în care urma să piloteze de unul singur, fără să aibă lângă el un pilot mai experimentat. Iovan, care îi era nu numai coleg, ci şi mentor, şi priet e n de familie, voia astfel să-i testeze capacităţile de pilot în zbor”, ne-au dezvăluit surse apropiate anchetei. Manevra de preluare a comenzilor principale este pe cât de legală, pe atât de normală în timpul unei curse, spun specialişti în aviaţie.
Citeşte mai multe pe site-ul Libertatea.ro!