Paul Anghel. directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, atrage atenția românilor să aibă grijă la locurile de unde achiziționează produse alimentare pe timp de caniculă.
Directorul ANPC a făcut o postare pe rețelele de socializare în care îndeamnă cetățenii să fie precauți când cumpără alimente în această perioadă.
Citeşte şi: Cum depozitezi alimentele de bază pentru a le extinde termenul de valabilitate
„Nu cumpăraţi produse alimentare din locuri neautorizate întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu vă poate elibera bonul cu care să justificaţi tranzacţia comercială şi riscaţi să achiziţionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea. De asemenea, verificaţi cu atenţie data durabilităţii minimale, data limită de consum a produselor (termenul de valabilitate). Este important să verificaţi în mod direct caracteristicile produsului (miros, culoare, aspect etc.) având în vedere că temperaturile ridicate favorizează procesul de alterare a produselor alimentare şi refuzaţi produsele care prezintă caracteristici de produs alterat (miros de acru, aspect spongios de început de fermentare, produs deformat şi consistenţă moale, ambalaje deformate)”, a afirmat Paul Anghel, în postarea facută pe pagina sa de Facebook.
El sfătuieşte cumpărătorii să acorde o atenţie deosebită modului de depozitare a produselor în magazine. De asemenea, șeful ANPC a subliniat importanța solicitării unui pon fiscal pentru reclamații ulterioare.
Citește gratuit ediția de iulie a revistei Unica. O găsești AICI
„Verificaţi dacă este respectată temperatura la care este depozitat/expus la vânzare produsul alimentar ales de dumneavoastră. Temperatura menţionată de producător pe eticheta ce însoţeşte produsul trebuie să coincidă cu temperatura la care este expus la comercializare produsul achiziţionat. Nu recongelaţi un produs alimentar după ce acesta a fost decongelat, dacă producătorul interzice acesta acţiune, prin menţionare pe etichetă. La cumpărarea produselor alimentare solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea unui produs”, a adăugat Paul Anghel.
sursa foto – 123rf.com