Institutul de Culoare Pantone a desemnat culoarea anului 2025, iar aceasta este Mocha Mousse. Experții institutului analizează tendințele în materie de design interior, modă, cultură pop, precum și psihologia umană înainte de a desemna culoarea fiecărui an.
Cuprins
- 1 Culoarea anului 2025: Mocha Mousse. Ce semnificație are nuanța
- 2 Cum decide Pantone culoarea anului?
Cuprins
Culoarea anului 2025: Mocha Mousse. Ce semnificație are nuanța
Conform cercetărilor Institutului de Culoare Pantone, nuanța care va defini anul 2025 este Mocha Mousse sau, mai simplu, un maro catifelat.
Mocha Mousse, sau PANTONE 17-1230, este o culoare senină, cu un pigment șters. Este „un maro catifelat, infuzat cu o căldură senzorială și reconfortantă”, spune vicepreședintele Institutului de Culoare Pantone, Laurie Pressman, pentru USA TODAY.
Este adevărat. Culorile verde neon și pepene galben, inspirate de musicalul „Wicked”, sunt acum de domeniul trecutului.
Menită să implice mai multe simțuri, culoarea ar trebui să evoce dorința de a vă scufunda lingurița în ea, mai spune Pressman. Inspirată parțial de „cultura micului răsfăț” – o tendință din ce în ce mai populară în care oamenii își fac zilele mai frumoase cu ajutorul unor plăceri mici, cum ar fi o cafea din oraș – Pressman încurajează fanii să „își găsească momentul mocha”.
„Tema dominantă în căutarea culorii din acest an a fost ideea de armonie.”
„Cultura micilor răsfățuri este despre stimularea bunăstării noastre”, mai spune ea. Faptul că nuanța anului 2025 oglindește o ceașcă de cafea sau o ciocolată netedă cu lapte a fost o alegere intenționată. Și numele este menit să gâdile papilele gustative.
În afara legăturii evidente cu ciocolata, Pressman și Leatrice Eiseman, directorul executiv al Institutului de Culoare Pantone, au declarat pentru sursa citată că această nuanță conferă un sentiment de armonie și căldură.
În 2023 și 2024, Pantone a selectat nuanțe de magenta și, respectiv, piersică, reflectând dorința de a sărbători după scăparea de restricțiile impuse de COVID-19. Acum, lumea este gata să îmbrățișeze o bucurie mai liniștită, mai spun Pressman și Eiseman.
„Tema dominantă în căutarea culorii din acest an a fost ideea de armonie”, a mai spus Pressman. Pe măsură ce lumea devine mai complexă, consumatorii sunt în căutarea păcii interioare și a echilibrului, susține ea. Un maro deschis „versatil”, care poate reflecta atât luxul, cât și alinierea cu natura, este nuanța perfectă pentru a comunica această dorință.
Cum decide Pantone culoarea anului?
Culoarea anului există din 1999 și, contrar a ceea ce ar putea crede unii, nu este aleasă de o mână de oameni de la Pantone, care se uită la mostre și pariază. Selectată de o echipă internațională, culoarea anului se bazează pe un volum mare de date privind obiceiurile de consum din industriile modei, designului, horeca și auto.
Foto: Instagram
Ultima modificare decembrie 5, 2024 5:36 pm