Postările pe care le faci în social media nu rămân doar acolo. Adeseori, potențialii angajatori țin cont de ele.
Opt din zece europeni își doresc să șteargă definitiv ceva ce au postat în social media. Conform experților, angajatorii au acordat mai multă atenție activității din social media a viitorilor angajați. Comportamentul acestora din urmă poate influența angajarea sau concedierea lor.
Atunci când ștergi o poză din social media, ea nu dispare definitiv din vastele arhive ale internetului. Cu toate astea, există un lucru despre care puțini oameni știu, prin care utilizatorii pot solicita să fie „uitați” de internet.
Expertul în rețele de socializare Alex Negrea a explicat pentru Digi24: „Există un buton, soliciți ștergerea sau consultarea datelor tale de pe platformă și ți se acceptă în mod automat, iar pe site-urile mai micuțe ar trebuie să existe o pagină dedicată unde să ai măcar o adresă de email, unde poți să scrii să soliciți ștergerea datelor tale de pe site-urile respective”.
Opt din zece europeni ar vrea să șteargă pentru totdeauna ceva ce au postat în social media, de teama ca locul de muncă să nu le fie afectat. În plus, peste 50% dintre angajatori au admis că activitatea din social media le-a influențat decizia de a alege un candidat.
Citește și: Studiu: românii consumă mult alcool, fumează excesiv, nu fac sport și sunt la coada Europei cu privire la speranța de viață
Citește și: Papa Francisc: fake news-urile despre COVID-19 și vaccinuri reprezintă o încălcare a drepturilor omului
Citește și: Ce este comparația socială și cum îți distruge interacțiunile cu cei din jur
Citește și: Sfaturi pentru a te descurca cu un copil încăpățânat
În acest sens, experții în resurse umane sugerează oamenilor să fie atenți la activitatea în online, mai ales dacă se află în căutarea unui loc de muncă. întrucât angajatorii țin seama de acest aspect.
„În momentul în care avem postări nepotrivite, suntem înscriși în grupuri nepotrivite, dăm like la lucruri defăimătoare sau care pot însemna discriminare, toate acestea conturează un profil care nu este dorit a fi angajat de către nicio companie”, a explicat Corina Diaconu, expert în resurse umane, pentru Digi24.
Conform studiilor, persoanele din generația Z (adică preponderent cele născute după anul 2000) sunt mai preocupat cu 90% mai mult de ceea ce postează în social media decât persoanele cu vârste de peste 35 de ani.
Foto – 123rf.com
Ultima modificare ianuarie 31, 2022 4:09 pm