O companie sud-coreeană a creat un model inedit de mască, care acoperă doar nasul purtătorului, nu și gura acestuia.
Compania a creat o mască menită să ofere mai mult confort persoanelor care merg la restaurant în spații închise. Ea acoperă doar nasul și poartă denumirea de „kosk”, fiind acoperită dintr-o parte fixă care acoperă nasul, și una detașabilă, care poate să acopere și gura după cină, conform Washington Post. O cutie cu zece măști kosk costă opt dolari.
Masca a apărut ca un răspuns la felul în care unii sud-coreeni obișnuiesc să poarte măștile împotriva infectării cu coronavirus, într-o țară în care distanțarea socială și purtarea măștii au fost acceptate și implementate pe scară largă ca fiind cele mai importante măsuri de protecție împotriva infectării cu virusuri respiratorii.
Cuvântul „kosk” este o combinație între cuvintele „ko” („nas” în coreeană) și „mask” („mască”) și îi descrie pe acei oameni care poartă masca de protecție greșit, sub nas. Are un sens peiorativ, folosit cu scopul de a-i critica pe acei oameni care poartă masca greșit. În Coreea de Sid s-a găsit un cuvânt și pentru aceia care poartă masca sub bărbie, „tuksk”, format din „tuk” („bărbie”) și „mask”.
Tocmai de aceea, lansarea măștii „kosk” a stârnit reacții în mediul online. O parte din oamenii care au scris recenzii online au criticat ineficiența măștii, precum și deturnarea înțelesului popular al cuvântului.
Există însă și mulți oameni care au primit vestea cu bucurie, pe motiv că masca pentru nas îi face să se simtă mai bine atunci când participă la dineuri sau la evenimente sociale. În recenziile produsului se găsesc oameni care au menționat că măștile kosk îi fac să se simtă mai siguri în timpul prânzului cu colegii de muncă sau care plănuiesc să cumpere mai multe măști pentru nas, pe care să le folosească în cafenele și restaurante.