Camera Deputaților a aprobat miercuri o propunere legislativă pentru a studia istoria evreilor și Holocaustului, prin care se prevede introducerea unei discipline școlare în învățământul liceal și profesional.
Această propunere a fost inițiată de deputatul Silviu Vexler, președintele Federației Comunităților Evreiești din România. Propunerea a fost adoptată cu 270 de voturi „pentru”, opt voturi „împotrivă” și 25 de abțineri.
Silviu Vexler a propus introducerea disciplinei școlare „Istoria Evreilor. Holocaustul” în învățământul liceal și profesional, respectiv instituirea și acordarea Premiului Muzeului Național de Istorie a Evreilor și al Holocaustului din România, după cum informează Agerpres.
„Cultivarea memoriei, învăţarea toleranţei ca exerciţiu de sinceritate şi ca formă de asumare a propriei identităţi nu pot fi desăvârşite fără asumarea trecutului şi fără învăţarea cunoaşterii şi a recunoaşterii”, a declarat inițiatorul propunerii legislative. „În paralel cu toate măsurile legislative şi instituţionale care au fost adoptate anul trecut, un cadru educaţional prin care tinerii să cunoască şi să înţeleagă ceea ce s-a întâmplat în trecut, ca parte a formării lor ca cetăţeni, are un rol cu totul special şi fundamental. Educaţia şi înţelegerea sunt cele mai bune arme pentru a cultiva democraţia şi libertatea, pentru a contracara intoleranţa şi extremismul”.
Vexler a spus că introducerea noii discipline școlare ar avea ca scop dobândirea de cunoștințe și perspective noi despre istoria, cultura și tradițiile comunităților evreiești din România, modul în care această minoritate națională a contribuit la evoluția și modernizarea societății românești de-a lungul timpului, precum și înțelegerea istoriei Holocaustului în țara noastră.
Proiectul de lege privind studierea istoriei evreilor și a Holocaustului urmează să fie supus aprobării de Senat.