Pacienții care își cumpără materiale sanitare pe durata spitalizării își pot recupera banii. Există un ordin al Ministerului Sănătății în acest sens, de care puțini știu.
Spitalele sunt obligate să asigure pacienților medicația necesară pe durata spitalizării, iar în cazul în care acest lucru nu se întâmplă și oamenii sunt nevoiți să îți achiziționeze singuri materialele sanitare, își pot recupera banii de la casieria unității sanitare.
Tot ce trebuie să facă este o cerere la care să atașeze factura, chitanța, copie după biletul de ieșire din spital și o copie după actul de identitate.
Directorul financiar trebuie să verifice dacă într-adevăr pacientul a fost internat, chitanţa a fost eliberată pe perioada internării, iar materialele şi medicamentele i-au fost solicitate ca şi ajutor pentru a fi tratat.
Potrivit legii, rambursarea cheltuielilor este o obligație exclusivă a spitalele. Acestea sunt obligate să suporte, pentru asiguraţii internaţi, toate cheltuielile pentru medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice, iar în cazul în care spitalul nu poate asigura un anumit medicament din diferite motive, este obligat să îi deconteze pacientului, din fonduri proprii, suma cheltuită, doar dacă acesta o cere.