Campionatul Mondial de Fotbal dă un exemplu negativ

.

FIFA a marcat un autogol în momentul când a acceptat pentru Campionatul Mondial de Fotbal 2010 sponsori ca McDonald’s, Budweiser şi Coca Cola…
… cunoscuţi pentru produsele nocive.

Campionatul Mondial de Fotbal nu promovează sănătatea

Asta susţin reprezentanţii World Cancer Research Fund (WCRF), citaţi de BBC News. Ei spun că popularitatea unui sport ca fotbalul ar trebui folosită pentru a promova activitatea fizică, alimentaţia sănătoasă şi un stil de viaţă corect, în general.

În schimb, FIFA asociază imaginea turneului final cu cea a unor produse deloc sănătoase: sucuri dulci acidulate, alcool şi fast food.

Cele trei companii sunt parteneri şi sponsori oficial ai Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud, ceea ce le oferă o prezenţă vizibilă pe stadion, pe site-ul competiţiei şi în toate materialele publicitare.

WCRF credere că milioanele de microbişti care se vor uita la meciurile Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud vor fi influenţaţi de reclamele văzute şi vor fi tentaţi să aleagă produse care nu le fac bine.

Organizaţia mai spune că fotbalul, un sport accesibil tuturor ar putea fi o unealtă de preţ în lupta cu obezitatea, mai ales în rândul copiilor. Ei sunt dezamăgiţi de FIFA care, în loc să profite de popularitatea fotbalului pentru a promova viaţa sănătoasă, acceptă sponsori din „tabăra cealaltă”.

„Site-ul FIFA descrie sponsorizarea ca pe o oportunitate de a promova un brand la nivel global şi am putea spune că ei marchează un autogol oferind această oportunitate unor companii cunoscute pentru produsele lor nocive”, menţionează World Cancer Research Fund.

Bilă neagră şi pentru Jocurile Olimpice

 
Desigur, acum nu se mai poate face nimic, însă WCRF ar vrea ca pe viitor FIFA să anunţe că nu va mai accepta sponsorizări din partea celor care produc alimente periculoase.

Lucru care, probabil, nu se va întâmpla. Şi în 2006, FIFA s-a confruntat cu acelaşi gen de critici, sponsorii cu probleme fiind aceiaşi trei. Până atunci, însă, Campionatul Mondial de Fotbal fusese „curat” din acest punct de vedere.

Ba chiar, în 2002, FIFA a primit un premiu din partea Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii pentru că a interzis fumatul pe stadioane la competiţia din acel an. Parcă în ciuda OMS, la Campionatul Mondial de Fotbal din 2006, Federaţia a renunţat la interdicţie şi, mai mult, a început să vândă scrumiere şi brichete inscripţionate cu sigla competiţiei.

Acelaşi gen de controversă s-a iscat în jurul Jocurilor Olimpice din 2012, când s-a anunţat că doi dintre sponsori vor fi McDonalds şi Cadbury, producător de îngheţată, ciocolată şi alte dulciuri. E cu atât mai grav cu cât guvernul britanic se străduieşte de mult timp să reducă numărul obezilor, spun reprezentanţii asociaţiilor pentru sănătate.

Foto: Shutterstock

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton