Te aşteaptă o zi plină şi la serviciu, şi acasă? Chiar dacă nu pare, să ştii că poţi supravieţui până la finalul ei, dacă ţii cont de câteva trucuri simple, dar de efect. 1. Optimism – Dacă mergi la culcare seara cu gândul că a doua zi va fi „criminală”, mai mult ca sigur că aşa va fi. Mai bine gândeşte-te că e o zi ca oricare alta şi încearcă să te concentrezi pe lucrurile bune care te aşteaptă. Chiar şi lucrurile mici pot reprezenta bucurii mari, de exemplu o cafea cu prietenele sau discuţia de seară cu partenerul.
2. Matinală – Deşi n-ai chef nici să te ridici din pat, cel mai bine ar fi să o faci, şi încă devreme. Dacă te aşteaptă o zi stresantă cu atât mai mult e nevoie să te ridici din pat cât mai de dimineaţă, pentru a avea timp să-ţi faci „încălzirea”. Dacă ieşi pe uşă morocănoasă, probabil că aşa vei fi toată ziua, iar asta nu te ajută deloc. Mai bine trezeşte-te devreme, pune-ţi muzica preferată, sau uită-te la o emisiune matinală cât mai veselă.
3. Mic dejun – Chiar nu e momentul să sari peste prima masa a zilei pentru că organismul tău are nevoie de combustibil în zilele grele. O banana, câteva alune sau nuci, un iaurt şi e de ajuns pentru că mesele prea bogate îţi dau acea senzaţie neplăcută de moleşeală. Desigur, meniul ţi-l faci tu. Poţi să încerci şi câteva felii de pâine prăjită cu brânză proaspătă sau cereale integrale cu lapte.
4.În trafic – Una din regulile luptei cu stresul este „Acceptă lucrurile pe care nu le poţi schimba!” Iar unul dintre ele este… traficul. Că mergi cu maşina personală sau cu transportul în comun, de trafic tot nu scapi. Te uiţi la ceas, vezi că eşti în întârziere şi totuşi nu poţi face nimic, căci coloana de maşini din faţa ta nu se mişcă şi pace. Mai bine pune-ţi în geantă o carte bună şi foloseşte timpul petrecut pe drum ca să citeşti. Există şi opţiunea cărţilor audio pe care le poţi asculta în maşină sau la MP3 player. Deodată timpul pierdut în trafic nu mai este chiar timp pierdut.
5. Lista – Odată ajunsă la birou, rezervă-ţi cinci minute pentru a scrie o listă cu tot ce ai de făcut în ziua respectivă, iar pe măsură ce trece timpul, taie de pe ea sarcinile duse la bun sfârşit. Aşa eşti mai organizată şi nu rişti să uiţi ceva important sau să te opreşti în mijlocul unei activităţi pentru că ţi-ai amintit de alta la fel de importantă.