„Păcatele” promovării

Una dintre explicațiile care mi-au plăcut cel mai mult pentru cuvântul păcat este aceea de a nu avea țintă. Sau a pierde ținta. Sau a greși ținta. Este sensul dat pentru păcat în noul testament, și fac această analogie fără a avea nicio dorință de a încărca cu concepte biblice acest text.

De ceva timp mi se întâmplă ca ori de câte ori să spun despre profesia mea, de relaționist sau altfel spus de PR, comunicator, să constat că toată lumea își dorește să fie promovată. Consider că niciun produs sau serviciu nu poate fi competitiv în piață dacă nu are ambiția de a se construi ca un brand și dacă nu are o preocupare activă și constantă pentru promovarea sa. Dar, de fiecare dată, întreb de ce doriți să vă promovați? Sau ce înseamnă pentru dvs promovare? Există un obiectiv corect stabilit?

Sunt de 10 ani în domeniul comunicării, timp în care am comunicat și promovat fie branduri, fie persoane publice prin prisma joburilor de PR Manager si Head of PR avute în Realitatea TV și Antena 1 și prin agenția mea. La un moment dat am creat în mintea mea un portret-robot al celui care își dorește fie să se promoveze, fie să promoveze un serviciu sau produs.

Indiferent de funcția pe care o ocupă, CEO, GM sau director de marketing, sunt oameni extrem de implicați și dornici să obțină rezultate. Să performeze. Să facă cât mai mult, cât mai repede. Și da, resursa timp este din ce în ce mai importantă, doar că uneori poate fi nefavorabilă în ceea ce privește promovarea sau comunicarea. Oare ai putea crea o strategie pentru a ajunge undeva unde nu știi că vrei să ajungi?

Nu este păcat să nu aloci suficient timp să știi unde vrei să ajungi ca apoi să trasezi drumul? Iar dacă ai aflat destinația, câteodată nu poți ajunge acolo într-o zi sau într-o lună. Iar altădată, după ce ți-ai atins ținta, este păcat să te oprești și să nu privești mai departe spre noua țintă. Dacă te-ai oprit, în timp, tot ceea ce ai construit se va nărui, iar ceilalți care continuă să construiască vor fi ajuns în destinații mult mai îndepărtate. Promovarea înseamnă mai întâi de toate țintă și încăpățânarea de a fi constant în munca de a doborî noi și noi ținte. Altfel, e păcat de resursele pierdute.

Elena Prodan este senior partner la EPR Concept. Cu o experienţă de aproape 10 ani în domeniul promovării, Elena a condus departamentul de PR Antena 1 timp de aproape 4 ani şi alţi 4 ani i-a petrecut în echipa de PR Realitatea Media Group. A lucrat cu cele mai importante persoane publice din ţară şi a dezvoltat campanii de promovare de anvergură. În ultimii trei ani, activitatea sa profesională înseamnă EPR Concept, companie care oferă servicii de promovare inteligentă pentru antreprenori, branduri şi persoane publice.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton