Un designer francez a creat o nouă linie de ochelari de soare speciali pentru femeile musulmane, care vor fi lansaţi pe piaţă în 2010. Modelul de ochelari de soare se numeşte „Burqa”…
… la fel ca vălul tradiţional purtat de femeile din zona Golfului Persic.
Burka este un văl complet a cărui menire este să protejeze faţa femeii de soarele puternic, dar şi de privirile indiscrete. În dreptul ochilor, vălul are o bucată de material textil dens, în stil grilaj.
Designerul Olivier Auroy se declară trist să observe faptul că femeile musulmane din Franţa au uitat de tradiţionalul văl complet şi apelează la ochelari de soare de marcă pentru a se proteja de soare. „Cultura locală este aruncată la gunoi. Globalizarea este o mare greşeală. Mărci ca Gucci, Chanel sau Ralph Lauren au făcut să dispară burqa. Eu vreau să o aduc înapoi într-o formă modernă,” îşi justifică Auroy inedita creaţie.
Prototipul „Burqa” este deja promovat pe website-ul companiei şi cu ajutorul unui videoclip care explică exact conceptul din spatele noului design.
Videoclipul este deja controversat, „Burqa”fiind considerat de unele femei o invenţie miraculoasă care le uşurează viaţa, pe când altele îl văd ca un obiect ridicol.
Vezi mai jos video-ul care promovează ochelarii de soare Burqa!