Un gigant din industria modei și a produselor de lux din Franța, Kering, a anunțat că a decis să angajeze doar manechine cu vârsta peste 18 ani pentru prezentările de modă și ședințele fotografice organizate pentru diersele sale mărci și branduri, începând din anul 2020.
„Suntem conștienți de influența exercitată de imaginile produse de casele noastre, în special asupra tinerei generații”, a declarat Francois-Henri Pinault, CEO-ul grupul Kering, care deține casele Gucci și Saint Laurent.
„Considerăm că avem responsabilitatea de a propune practici mai bune în sectorul bunurilor de lux și sperăm să creăm un mediu care îi va incita și pe alții să ne urmeze exemplul”, a adăugat magnatul, citat de Reuters.
Noua politică se va aplica începând cu prezentările de modă organizate în Franța pentru sezonul toamnă-iarnă 2020/2021.
„Nivelul de maturitate fiziologică și psihologică al menechinelor în vârstă de peste 18 ani ni se pare, într-adevăr, mai potrivit cu ritmul și cu experiențele asociate acestei profesii”, a precizat Marie-Claire Daveu, coordonatoarea departamentului de dezvoltare durabilă și chestiuni instituționale internaționale din cadrul grupului.
În septembrie 2017, grupul Kering şi marele său concurent, LVMH, care deţin nume mari din industria modei, precum Gucci, Saint Laurent, Vuitton şi Dior, au adoptat o cartă comună a bunelor practici, pentru a interzice folosirea unor manechine prea slabe şi cu vârste mai mici de 16 ani pentru reprezentarea unor adulţi în timpul defilărilor de modă şi a sesiunilor fotografice.
Grupul Kering, fost PPR, înfiinţat în 1963 de miliardarul francez Francois-Henri Pinault, este prezent pe piaţă în domenii precum modă, marochinărie, bijuterii şi ceasuri de lux.