O celebră casă de modă a ars produse ce valorau milioane de lire sterline. Compania britanică a distrus genți, haine și parfumuri de lux nevândute, din stocul de anul trecut.
Valoarea produselor arse s-a ridicat la 28, 6 milioane de lire sterline, iar în total, în ultimii cinci ani, la peste 90 de milioane de lire sterline, informează BBC.
Metoda folosită de Burberry, una dintre cele mai apreciate companii din lume, este des întâlnită în lumea modei, pentru a-și proteja brandul. Aceștia obișnuiesc să distrugă obiectele nevândute pentru a evita să fie furate sau vândute ieftin. Reprezentanții companiei au transmis Burberry că energia generată de arderea acestor produse a fost captată, căutând modalități de reducere și revalorificare a deșeurilor.
„Motivul pentru care fac asta este ca piaţa să nu fie asaltată de reduceri. Ei nu doresc ca produsele să ajungă în mâinile oricui le poate vinde la preţuri mai mici şi, astfel, să devalorizeze brandul”, a spus lectorul Maria Malone de la Manchester Metropolitan University.
Faptul că în loc să încetinească producția, casele de modă preferă să distrugă produsele îi revoltă pe membrii organizaților care militează pentru protecția mediului: „Cantitatea tot mai mare de stoc arată o supraproducţie, iar în loc să încetinească producţia, ei incinerează haine şi produse în stare perfectă. Este un secret murdar în industria modei” a spus Lu Yen Roloff de la Greenpeace.