Inainte de a fi designer, Luella Bartley, a fost un jurnalist de moda. Obisnuia sa stea in multime sau in primele randuri luandu-si notite despre trenduri, ce va fi hot si ce nu sezonul urmator, ce designeri au sau nu o cariera de succes in fata. Apoi, paradoxal, rolurile s-au schimbat.
Luella Bartley – Designerul jurnalist
Inainte de a fi designer, Luella Bartley, a fost un jurnalist de moda de success. Obisnuia sa stea in multime sau in primele randuri luandu-si notite despre trenduri, ce va fi hot si ce nu sezonul urmato, ce designeri au sau nu o cariera de success in fata. Apoi, paradoxal, rolurile s-au schimbat.
Daca in 2000, Luella se straduia sa isi plateasca chiria, doi ani mai tarziu se afla in epicentrul modei, iar creatiile ei sunt un must have pentru toate fashionistele din Londra. Din dorinta de a fi designer, urmeaza obisnuitul curs la Central St Martins, dar, dezamagita de felul in care colegii ei reinterpretau moda in moduri care mai de care mai bizare, se transfera la cursul de jurnalism de moda.
Daca initial colaboreaza cu ziarul The Evening Standard in scurt timp ajunge fashion editor si paraseste St Martins. Dupa 4 ani petrecuti la ziar poposeste la revista Vogue pentru 2 ani, inainte de a lucra ca freelancer pentru The Face si Dazed and Confused.
In cele din urma realizeaza ca nu poate trece peste „microbul” creativ si se reintoarce la designul de moda. Isi face debutul in moda la saptamana modei de la Londra in februarie 2000, iar prima ei colectie se intituleaza „Daddy, Who Were the Clash?”.
Pretinzand ca face „genul de haine in care te poti imbata si poti adormi”, colectia se bucura de un real succes, iar vedete precum Kate Moss si Sharleen Spiteri se numara printre cele mai mari fane. Numit „Dial F for Fluoro”, showul a ajutat la lansarea trendului graffiti chic din 2001.Ulterior, Luella marturiseste ca titlurile show-urilor sunt de pe vremea betiilor din timpul perioadei de jurnalism.
Supranumita urmatoarea Stella McCartney, succesul rasunator o ia pe modesta londoneza prin surprindere: „am avut o copilarie normala, nici macar nu eram un copil cool”, afirma la un moment dat.
Acum, acest designer excentric, care a fost pus in postura de a se baza pe suportul financiar al unei prietene are comenzi pana la 70 000 lire.Muza eterna a creatoarei este rebela britanica, „acea” fata care nu se poate abtine de a fi adorabila imbracata intr-o camasa roz, incheiata pana sus si bagata in perechea preferata de blugi stramti.
La Bartley tinutele trebuie sa fie neobisnuite: de la jachetele punk cu fuste de bumbac cadrilate, la micutele rochite negre cu buline albe, rosii, bleumarin. Pe langa acestea, neaparat trebuie adaugate accesoriile hippie, gentile si pantofii din piele.
Stabilita in Londra, locuieste impreuna cu fotograful de moda David Sims, desi isi expune colectiile la New York inca din 2001. Dar iata ca dupa aproape 7 ani de prezentatat colectiile la New York, Luella se intoarce si isi prezinta colectia primavara – vara 2008 la saptamana modei de la Londra.
O colectie dedicata impatimitilor revistelor cu benzi desenate, cu imprimeuri florale, culori acide, o adevarata Batman mania. Luella isi caracterizeaza eroina de pe catwalk „putin tocilara, dar foarte sexy, „pasionata de revistele ilustrate, dar si foarte feminina”.
Intruchiparea cool-ului londonez, Luella este un exemplu nemaipomenit pentru tinerii designeri, caci ea a reusit sa creeze un brand britanic deosebit, care se bucura de recunoastere globala.
Text: Ina Borcea, Foto: www.luella.com