Se spune ca barbatii cumpara si femeile fac shopping. Si pentru ca toate inclinam sa credem cu tarie acest lucru vom incerca sa transformam ideea de goana dupa haine si accesorii in ceea ce ar trebui sa fie smart shopping.
Lectia de shopping
Se spune ca barbatii cumpara si femeile fac shopping. Ana Maria Bucur, personal shopper in Milano, si echipa LOOK! inclinam sa credem cu tarie acest lucru. Asa ca ne‑am gandit ca, de acum inainte, in fiecare numar al revistei, sa incercam sa transformam ideea de goana dupa haine si accesorii in ceea ce ar trebui sa fie smart shopping.
„Totul a inceput in anii copilariei, cand eram deja foarte preocupata de moda, de fotografii cu tinute pe care incercam sa le memorez pentru a le copia ulterior la croitoreasa. Mai tarziu, cand am lucrat la o revista de moda, am inteles ca am un talent special pentru acest domeniu. Astfel, am ajuns sa frecventez cursurile de personal shopper ale unei agentii din Milano si, ulterior, sa fac din aceasta pasiune un job.
Un personal shopper nu e persoana care iti cara sacosele cu cumparaturi, desi inca mai intalnesc persoane care, glumind, imi spun acest lucru. Cred ca e o meserie de viitor, care face parte din noul val de job-uri inca nu foarte bine definite, ca terminologie, pe piata muncii si care se inscrie, fara indoiala, in zona prestarilor de servicii.
Pe langa partea de shopping propriu-zisa, trebuie sa stii tot ce tine de felul si originea tesaturilor, istoria costumului, tipologiile de corp feminin si masculin, tendintele in moda, notiuni de alcatuire si rearanjare a garderobei personale, cromatica, estetica si, nu in ultimul rand, cunostinte solide de psihologie, fler, creativitate, imaginatie si foarte multa empatie!
Totul incepe cu o potentiala clienta, care scrie la agentia pentru care lucrez si solicita serviciile mele. Completeaza un chestionar, din care eu pot intelege ce marime poarta, ce marci agreeaza, ce stil o intereseaza si, in general, ce se asteapta de la mine. Eu trebuie apoi sa descopar locuri unde poate sa faca shopping pe viitor si sa-i definesc un stil vestimentar pe care sa-l obtina cheltuind in mod inteligent.
Pot sa spun acum ca este genul de provocare pe care mi-l doresc in fiecare zi! Odata stabilit programul, nu mai trebuie decat sa ma inarmez cu rabdare. Si nu uit ca nu trebuie sa spun: „Hai sa ne miscam mai repede, ca mai avem multe magazine de vizitat astazi!” sau „Acum, ca n-am gasit nimic, hai sa iesim!”.
In plus, respect regula de aur de a nu spune niciodata lucruri negative de genul: nu iti sta bine cu acest tip de pantaloni, te face prea inalta (sau scunda, grasa), nu te avantajeaza aceasta croiala. Acest truc il puteti pune in aplicare si voi, in viata de toate zilele.
Formularea corecta este: ce-ai spune de acest sacou, cred ca aceasta linie te-ar avantaja foarte mult si ti-ar pune in evidenta linia corpului; cred ca ar trebui sa incerci aceasta culoare, are un efect fantastic pentru ochii tai!
Ziua de shopping se incheie, de regula, cu o inghetata sau cu un aperitiv si-mi face foarte mare placere sa am in fata o clienta satisfacuta de cumparaturile ei si care abia asteapta sa mearga sa le probeze in fata oglinzii, a sotului, a prietenelor.”
Asa ca: „Smart shopping, fetelor!”
Material realizat de Ana Maria Bucur