Cât de des mergi la shopping? Care sunt brandurile tale preferate? Eşti dependentă de ce scrie pe eticheta hainelor sau asta nu contează prea mult? Tu cum eşti?
Dacă te laşi prinsă în mrejele ei, moda te subjugă. E ca un drog care creează dependenţă: nu ai niciodată prea mult, întotdeauna mai e loc de o bluziţă cu dantelă, de o pereche de pantofi cu toc de 15, de nişte şalvari demenţiali.
Dar acum răsare o altă întrebare: de unde cumperi toate aceste comori textile?
De la un mall celebru, înţesat cu branduri răsunătoare, sau de la buticul din colţ, unde tanti Geta are de toate, la preţuri care îţi fac portofelul să răsufle uşurat?
Ipostaza 1: Iubeşti centrele comerciale pline de lume şi te închipui în Manhattan. Intri în magazin, dar asta nu înainte de a zâmbi ştrengăreşte la vederea firmei luminoase care tronează deasupra uşilor glisante. Ai păşit în regatul brandului „X”.
Adori să petreci zeci de minute printre rafturile doldora de haine frumos împachetate, iar simpla lor atingere îţi provoacă jubilaţia papilelor gustative şi un fior de emoţie. O stare de euforie te cuprinde şi vrei ca toate să fie ale tale: „Bluza asta e superbă, nu-mi place culoarea, dar ce dacă, e de la „X”! Şi uite aşa ajungi la casă cu un morman de haine, pe care le plăteşti cu un nod în gât ştiind că iar o să-ţi suni părinţii sau prietena cea mai bună să te împrumute până la salariu.
Însă timidul sentiment de vinovăţie se stinge subit atunci când îţi vezi achiziţiile cum se „odihnesc” în plasele mari, stilate, inscripţionate cu numele brandului. Pentru că şi alea-ţi plac! Pungile sunt dovada de netăgăduit că eşti „fashion”!
Ipostaza 2: Îţi plac hainele, eşti în pas cu moda, însă nu eşti dispusă să cheltuieşti mici averi pe aşa ceva. Eviţi mall-urile pentru că nu suporţi agitaţia din magazine, ai o problemă cu hainele-uniformă şi chiar nu-ţi pasă ce scrie pe etichete.
Eşti femeia care pune preţ pe calitate, dar nu şi pe brand. Mergi deseori la târguri de textile hand-made, nu te sfieşti să îţi cumperi haine vintage şi ţi s-a întâmplat să intri şi la tanti Geta în butic pentru că aduce nişte şaluri superbe de caşmir, de prin Turcia.
Acasă nu ai colecţie cu plase „de firmă”, iar visul tău nu este să ai un card nelimitat cu care să faci shopping la mall sau, aroganţa supremă, la Chanel, Diane von Furstenberg sau Prada.
În oricare dintre cele două ipostaze te-ai regăsi, felicitări! Fie că te îmbraci „de firmă”, fie că preferi ţinutele „no name”, important este să alegi haine care să te complimenteze şi în care să te simţi bine. În timp, ne-am dat seama că nu „haina face pe om”, ci omul dă valoare creaţiilor pe care le poartă!