Cosmeticele româneşti, preţ mic şi calitate mare

.

Nu te încântă prin ambalaj şi nu te atrag prin reclame sau promoţii. Şi totuşi, cosmeticele româneşti se ridică la standardele celor străine, fără a fi la fel de scumpe.

Asul din mâneca producătorilor români de cosmetice sunt plantele medicinale pe care le culegeau bunicile noastre. Când iei o cremă hidratantă „străină” habar nu ai care sunt ingredientele principale sau ce substanţe din ea sunt benefice pentru ten. Când iei una româneasca vezi clar pe ambalaj: cătină, măceşe, gălbenele, muşetel.

Cosmeticele româneşti, mai bune decât mărcile străine

La acest aspect se adaugă cel al preţului. La 8 lei o cremă de faţă, 10 lei o loţiune de corp sau 5 lei una pentru mâini, cosmeticele româneşti nu au concurent din punctul de vedere al preţului.

Mai ales că nici calitatea nu lasă de dorit, dovadă şi părerile utilizatoarelor de pe forumul unica.ro. „Sunt mai bune de 10 ori decat cele frumos colorate şi cu ambalaje poleite. Sunt ca o copilă deşteaptă de la ţară îmbrăcată modest”, spune Ralucabarla despre cosmeticele româneşti. Iar Floricfs o completează: „Sora mea e cosmeticiană şi le promovează în Spania. Acolo este bătaie pe tratamente cu produse cosmetice româneşti. Eu am colectie. Sunt foarte bune şi au şi preţ bun.”

Dacă aşa stau lucrurile, cum se face că mărcile româneşti sunt atât de puţin cunoscute? Desigur, cu toate am încercat produsele Farmec, Elmiplant sau Gerovital, însă există şi alte mărci de produse bune şi ieftine, pe care multe femei nu le cunosc – Hofigal, Cosmetic Plant, Etera, Tis Farmaceutic, ca să amintim doar câteva din ele.

Drd. Chim. Anca Daniela Raiciu, director de marketing la Hofigal spune că produsele companiei sunt mai cunoscute decât am crede şi că numărul clienţilor este considerabil.

În schimb, Ina Răchită, din departamentul de marketing al Cosmetic Plant, recunoaşte că produsele româneşti, în general, nu sunt atât de vizibile pe cât ar merita. Româncele sunt bombardate cu reclame la mărcile internaţionale de cosmetice şi când vine vorba să menţioneze o marcă autohtonă le trebuie un timp de gândire.

Un raport calitate-preţ cât mai bun

Ina Răchită are şi o explicaţie: producătorii români de cosmetice încearcă să ne ofere un raport calitate-preţ cât mai bun. „Acest lucru duce indirect la faptul că bugetele de marketing nu sunt suficiente pentru a putea avea o prezenţă permanentă pe canale de comunicare cu o audienţă largă, cum ar fi televiziunea, radioul, revistele.”

Dacă nu ai auzit de Cosmetic Plant este pentru că firma îşi promovează produsele mai mult pe internet şi la punctul de vânzare. Tocmai de aceea ei pot să ofere o cremă anticelulită la numai 13 lei, preţ care pare o glumă bună dacă ne gândim cât costă un produs anticelulitic de top.

De fapt, multe femei consideră produsele româneşti prea ieftine ca să fie bune. „Preţul mediu al produselor este corelat cu puterea de cumpărare a consumatorului din România”, explică drd. Anca Daniela Raiciu de la Hofigal.

„Costul efectiv de producţie al unei creme nu explică preţurile mari ale unor producători străini. Acele preţuri includ şi alte costuri, nu doar producţia. Şi aici mă refer la costuri de publicitate”, spune şi Ina Răchită, de la Cosmetic Plant.

Aşadar, fiecare decide dacă vrea să dea banii pe produsul în sine sau pe publicitatea care i se face, ţinând cont ca toate costurile campaniilor de marketing se regăsesc în preţul de raft al unei creme sau loţiuni.  

Însă Ina Răchită ne asigură că produsele româneşti sunt de calitate, în ciuda prejudecăţii conform căreia tot ce e românesc e prost. „Cosmeticele româneşti au o tradiţie deja destul de lungă. Oamenii din spatele concepţiei reţetelor sunt specialişti cu experienţă, iar ingredienle folosite sunt de cea mai bună calitate.”

Mărcile şi gamele de cosmetice româneşti

Cosmetic Plant oferă întreaga gama de produse, de la cremele pentru călcâie, la cele antirid, toate bazate pe ingrediente naturale, autohtone: gălbenele, cătină, busuioc, măceşe, salvie, muşeţel. Dar în acest moment, compania se mândreşte cel mai tare cu produsele anticelulită pe bază de cafea verde. O noutate sunt şi produsele destinate depilării: crema depilatoare, balsamul şi loţiunea după depilare.

Pe ingrediente asemănătoare se bazează şi Hofigal, care oferă tot ce îi trebuie unei femei, de la gel pentru plaja până la monodoze pentru igiena intimă. Gamele Hof. Viodana, Alexandra şi celelalte produse se găsesc în farmacii şi magazine naturiste.  

Foarte apreciate sunt şi produsele Etera Cosmetice, în special gama Plant Activ. Pe lângă creme şi loţiuni cu ingrediente naturale, acest producator ne propune şi vopsele de păr, paste de dinţi şi produse pentru bărbaţi. Arnica, iedera, menta, urzica, mesteacănul sunt doar câteva din plantele folosite ca ingrediente.

Cine are curajul să încerce o dată nu se dezlipseşte nici de produsele Tis Farmaceutic, care oferă o gamă de cosmetice, Q4U, dar şi una de dermato-cosmetice, bazate pe ingrediente mai puţin folosite: stejar, propolis, coada şoricelului, salcie, castan sau viţă de vie.

Nu trebuie să uitam nici de produsele cu vechime, pe care le cunoaştem de la mamele noastre. Tenapin, Apidermin, Floramin există şi astăzi, sunt la fel de bune şi sunt produse de Complex Apicol, care mai oferă şi alte cosmetice pe bază de miere, lăptişor de matcă sau propolis.

Produse şi preţuri aproximative

– Apidermin Lux, Complex Apicol, 8 lei
– Tenapin, loţiune tonică, Complex Apicol, 8 lei
– Vopsea Etera Color, Etera Cosmetice, 6 lei
– Cremă hidratantă cu ulei de cătină şi vitamina C, Plant Activ, 6.2 lei
– Cremă pentru mâini Alexandra, Hofigal, 7 lei
– Gel pentru îngrijirea picioarelor VenHof, Hofigal, 12 lei
– Spray antiacneic Arnicol T, Tis Farmaceutic, 10 lei
– Cremă antirid cu ceramide Q4U, Tis Farmaceutic, 7 lei
– Lapte demachiant cu vitamina C naturală din măceşe, Cosmetic Plant, 8 lei
– Crema hidratantă cu muşeţel, Cosmetic Plant, 8 lei

Foto: Shutterstock, PR

    
Vedete din Romania Vedete internationale