Compania de îmbrăcăminte Weatherproof a amplasat în Times Square o reclamă uriaşă, cu imaginea preşedintelui purtând o haină impermeabilă cu logo-ul lor alături…
… de mesajul „A Leader In Style”.
Fotografia a fost realizată de Charles Dharapak, fotograf de la „Associated Press”, iar compania Weatherproof a cumpărat dreptul de a o folosi.
Reprezentanţii Casei Albe au declarat că aceasta are o „politică strict şi de lungă durată împotriva folosirii numelui şi imaginii preşedintelui pentru orice fel de scopuri comerciale”, însă legea americană permite acestei reclame să existe.
Acel panou nu poate fi contestat conform reprezentanţilor legali ai companiei, deoarece nu afirmă răspicat cum că preşedintele promovează brandul lor. Imaginea sugerează doar legătura între „liderul lumii libere” şi calităţile vestimentaţiei Weatherproof.
Alte publicaţii importante din SUA, „The New York Times”, „New York Post” şi „Women’s Wear Daily” probabil s-au temut de repercusiuni şi au refuzat să publice o astfel de reclamă forţată în paginile lor.
Recent, grupul ecologist PETA a lansat o nouă campanile publicitară în care folosesc imaginea Primei Doamne Michelle Obama, fără consimţământul acesteia. Reclamele PETA apar deja în staţiile de metrou din Washington DC, în reviste şi pe website-ul PETA.
Se pare că Weatherproof s-a inspirat de la PETA şi ambele campanii lansate folosesc legile permisive ale SUA în favoarea lor. Rămâne de văzut poziţia oficială a Casei Albe după aceste evenimente!