Giorgio Armani a reusit o performanta cu care putini designeri se pot mandri. Creatiile sale sunt adorate atat de barbati cat si de femei. Armani a fost incoronat drept „cel mai cunoscut creator de …
… moda italian”.La cei 71 de ani ai sai Armani inca mai uimeste showbizul cu creatiile sale de o eleganta desavarsita si un stil care sfideaza timpul.
American gigolo „styled in Italy”
Iti mai amintesti cum isi alegea Richard Gere, garderoba in „American Gigolo”. Scena cand faimosul gigolo-ul isi scoate tot arsenalul de camasi, sacouri si cravate, a cucerit inima femeilor, si a ramas intiparita in memoria barbatilor. Asa a debutat Armani in cetatea filmului. La inceputul anilor 80, italianul a ghicit ce vor barbatii: un sacou care vine ca turnat. Insolitele jachete cu maneci trei sferturi, in culori pastelate, purtate de Don Johnson, au devenit „viciul” Hollywoodului. O serie lunga de celebritati masculine s-au lasat pe mana lui Armani. Printre cei mai fideli clienti ai sai se numara Christian Bale, Clint Eastwood, Leonardo DiCaprio, John Travolta, Samuel L. Jackson si Robert De Niro.
La ultima prezentare de moda haute couture, Cher si-a declarat deschis fascinatia pentru Armani. „Ce ai cumparat acum 20 de ani de la Armani pot sa-l porti oricand, fara probleme”, s-a minuat artista. „Faci rochii pentru mamele Italiei”, obisnuia sa-l tachineze, marele sau rival, Gianni Versace, malitios, insa nu prea departe de adevar. „Mi se intampla sa mai am emotii in fata publicului, dar niciodata cand port creatiile Armani”, a declarat marea doamna a cinematografului italian, Sophia Lauren. Printre „abonatele” casei Armani se numara Beyonce, Cate Blanchett sau Sharon Stone. Eleganta italiana se poarta si in cuplu. Gladiatorul Russell Crowe s-a casatorit cu Danielle Spencer purtand amandoi tinute Armani.
Giorgio Armani s-a nascut in 1934, intr-un mic orasel italian. Gustul pentru moda i-a fost inspirat chiar de mama sa, o femeie care nu a renuntat la eleganta nici in conditii austere. „Am crescut in timpul razboiului. Mama nu avea multe haine. Purta tinute sobre, fara prea multe podoabe insa avea mereu ceva fascinant”, isi aminteste Armani. Initial, italianul visa sa fie medic. Dupa doi ani de studiu, si-a dat seama ca spitalele nu sunt pentru el. Abandoneaza medicina in favoarea unor cursuri de fotografie. Se intalneste cu moda in 1964, cand este angajat ca merchandiser la Rinascente, un faimos magazin de moda. Constient ca poate mai mult decat sa aseze haine pe umeras, tanarul Armani incepe sa creeze haine pentru Nino Cerruti. Peste zece ani, la sfatul unui prieten, demareaza propria afacere intr-un apartament de doua camere. Astazi, imperiul Armani inseamna afaceri de patru bilioane de euro pe an, 4.700 de angajati, 13 fabrici, peste 250 de magazine in 36 de tari.
Inspirat de visul american
In moda anilor 40, femeile si barbatii se imbracau fara pic de imaginatie. „Toti aveau umerii la fel, purtau aceeasi croiala”, isi aminteste Armani. Schimbarea a fost adusa in anii 70, de visul american. „Peste ocean, oamenii se preocupau de felul cum arata, au inceput sa mearga la sala, deci era momentul potrivit s? readucem corpul la viata, sa renuntam la formele rigide, sa purtam a doua piele”, explica Armani cum a revolutionat moda. Asa s-au nascut jachetele barbatesti care subliniaza formele atletice si taioarele de dama cu iz de autoritate masculina insa incredibil de feminine.
Codul lui Armani: perfectionismul. Nimeni nu se mira cand domnul Armani mai gaseste ceva de modificat la hainele sale, cu doar cateva ore inainte de prezentare.