Designerul american care a revoluţionat moda anilor 1970, inventând celebra rochie parte peste parte, aniversează 40 de ani de la crearea legendarei piese.
În plus, tocmai a lansat cartea „The Woman I Wanted To Be” şi poate fi urmărită în reality show-ul „House of DVF” pe postul TV E! (duminica, la 22:00). Un interviu în exclusivitate pentru România despre stil, independenţă şi visuri împlinite.
Diane a ajuns la New York în 1970, cu o valiză cu 12 rochii din jerseu şi a pus bazele brandului de lux omonim la scurt timp, încurajată fiind de Diana Vreeland, stilistul Vogue. În 1972, Diane a avut inspiraţia de a crea o rochie altfel. Sic, uşor de purtat, cu imprimeuri fermecătoare, revoluţionând moda vremii şi cucerind toate femeile. După doar doi ani, vânduse peste un milion de piese şi apărea pe coperta Newsweek, care scria despre ea că este cel mai de succes designer-femeie de la Coco Chanel până atunci. Au urmat colecţiile ready-to-wear, accesoriile, produsele de frumuseţe, cele pentru casă şi multe altele. DVF nu este doar un brand. Este un imperiu condus de o femeie puternică, a cărei motivaţie este să inspire femeile.
În show-ul TV „House of DVF”, pe care-l putem urmări pe E! (duminica, la 22:00), premiul cel mare e un loc în echipa Diane von Furstenberg. Ce aşteptări aveţi de la cea care va câştiga competiţia?
Să reprezinte brandul în toată lumea. Să fie cea mai bună.
Aţi lansat recent o nouă carte autobiografică, „The Woman I Wanted To Be”. Ce lecţii aţi învăţat până acum şi doriţi să le transmiteţi cititorilor?
Am învăţat foarte multe lecţii şi cred că cea mai importantă este să ştii unde să cauţi aceste învăţăminte… pentru că uneori nu le acordăm suficientă atenţie şi le ratăm. Nu am mers niciodată la psiholog, însă această carte a fost ca o terapie pentru mine. Unul dintre lucrurile care m-au surprins cel mai mult nu este ce am învăţat din reuşitele mele, ci înţelepciunea pe care am dobândit-o din greşelile pe care le-am făcut. Asta e cea mai importantă lecţie. Dacă vrei să înveţi ceva despre tine, uită-te la greşelile pe care le faci.
„Aproape toate fetele din clasa mea aveau părul blond, drept… Nu şi eu. Mă simţeam ca un extraterestru…”, povestiţi în carte. Aţi avut de mică sentimentul că sunteţi altfel decât celelalte fete? S-a întâmplat la fel şi când aţi devenit designer?
Ei bine, da… Am simţit că am o abordare diferită, pentru că toţi ceilalţi designeri erau pasionaţi de moda haute couture. Totul era foarte frumos, dar foarte complicat. Eu mi-am dorit să creez rochii simple, pe care le putem purta oriunde. {i s-a dovedit a fi exact ceea ce aveau nevoie femeile la vremea respectivă.
Ce vă inspiră?
Femeile.
În carte aţi scris despre cele patru de-cade petrecute în industria modei, despre frumuseţe şi înaintarea în vârstă. Ce credeţi că ar trebui să facă o femeie pentru a fi frumoasă şi stiliată la orice vârstă?
Vârsta înseamnă viaţă. Nu o ascundeţi, îmbrăţişaţi-o. Asta e cel mai important. Încrederea înseamnă frumuseţe.
Citeşte continuarea interviului în revista Unica, ediţia de decembrie.
Ultima modificare decembrie 3, 2014 5:23 pm