Vizita bilunară la salon, pentru mani-pedi, este un „lux” la care nu renunţi. Dar știi la câte riscuri te expui pentru acest mic „viciu”? Infecţiile, la ordinea zilei
„Chiar în momentul acesta, aproximativ un milion de clienţi părăsesc salonul preferat cu ceva în plus: o infecţie bacteriană, virală sau fungică”. Așa sună declaraţia alarmantă a lui Robert Spalding, un medic podiatru (specialist în tratamentul gleznelor și picioarelor), autorul cărţii „Death by Pedicure”.
În același studiu, celebrul doctor susţine că 75% dintre saloanele din SUA nu îndeplinesc cerinţele minime de igienă – asta însemnând că ele fie nu folosesc cantitatea corectă de soluţii dezinfectante, fie nu ste-rilizează corect instrumentele sau utilizează produse contrafăcute pentru a reduce costurile. Dacă așa stau lucrurile în SUA, nu rămâne decât să ne întrebăm ce se întâmplă în România. Nu toate obiectele se pot steriliza
Pentru sterilizare, unele saloane folosesc cutii cu lumină UV sau diverse soluţii chimice. Chiar dacă acestea sunt legale, se pare că ele nu distrug bacteriile și virusurile în totalitate. Singura soluţie cu adevărat eficientă este autoclava – un aparat de sterilizat care funcţionează pe baza aburilor sub presiune. Există totuși un minus: în autoclavă se pot pune doar instrumentele din metal.
1. mergi la salon cu trusa ta personală 2. solicită manichiuristei să acopere cădiţa de pedichiură cu folie de unică folosinţă şi cere ca separatorul de degete să fie înlocuit cu tampoane de vată. Cum faci din puţin mult? Diluezi!
Ca să facă afacerea și mai profitabilă, e posibil ca la salon să se folosească o practică mai puţin „ortodoxă”: lacurile de unghii a căror textură s-a îngroșat sunt „tratate” cu dizolvant. Astfel compromisă, noua formulă a produsului e posibil să fie neprielnică unghiilor, care se vor exfolia mai ușor. Astfel se explică de ce a doua zi după ce ai fost la manichiură, te-ai trezit că oja a sărit de pe unghii. Un alt obicei este de a umple flacoanele unor loţiuni de marcă cu produse mult mai ieftine. Și asta doar pentru a induce în eroare clientul, care va fi obligat să scoată din buzunar mai mulţi bani.
Foto: Shutterstock