Parfumul e ca o simfonie de simțuri, pentru că te poartă prin multe stări și își trece viața prin multe capitole. Toamna, se numără parfumurile tulburătoare, cele care fac din apariția noastră una de poveste. În sezonul rece simțim nevoia să renunțăm la mirosurile viguroase, care ne-au însoțit vara, pentru unele mai sofisticate, mai aproape de sufletul nostru.
Pentru mulți oameni, parfumul este un accesoriu esențial și poate face o diferență uriașă în modul în care te simți și în modul în care te percep alții. Parfumurile au de obicei trei straturi distincte, cunoscute sub numele de note de vârf, de mijloc și de bază.
Notele de vârf sunt primele pe care simțim atunci când îl aplicăm, în timp ce notele de mijloc și de bază sunt mirosurile de bază care durează mai mult. Dacă nu aveți idee pentru ce să optați, aruncați un ochi peste propunerile noastre!
Parfumurile de toamna – cum le alegem și ce ar trebui să conțină
“Toamna este anotimpul preferat de parfumieri, deoarece este deschiderea sezonului pentru ingredientele puternice, îmbătătoare. Temperaturile mai scăzute influențează pozitiv prisma olfactivă a ingredientelor. Parfumul devine activ când îl aplicăm pe piele și se accentuează sau își schimbă proiecția când transpirăm sau când umiditatea din aer devine mai ridicată.
Ingrediente precum vanilia, scorțișoara, cuișoarele și ambra sunt recunoscute, fiind chiar celebre pentru caracterul amplu și sofisticat”, spune Izabela Corina Juncu, pentru UNICA.ro.
„Persistența unui parfum e dată de îngredientele din compoziție”
Dacă vara mizăm pe parfumurile fresh, ușoare, potrivite pentru un anotimp călduros, situația se schimbă toamna, când ne dorim un parfum persistent, care să ne pună în valoare. ”Să luam un exemplu simplu, dacă la francezi, copiii au văzut în familie tatăl purtând Caron și mama Chanel, direcția lor va fi influentențată de aromele suave pe care le purtau părinții.
Acest fenomen de memorie olfactivă ereditară nu se întâmplă în Europa de Est. Consumatorii vor să fie recunoscuți, să aibă identitate, să fie remarcați. Caracterul coleric este amplificat de parfum și viceversa. Aceasta este forma în care ei aleg.
Totuși, putem spune că persistența unui parfum e dată de îngredientele din compozitie. Întotdeauna, irisul natural, care are o persistență de 4 ore, nu va avea o proiecție mai mare de atât decât dacă este modificat și îi sunt adăugate substanțe la nivel de compoziție. Însă, în acest caz, nu mai avem un parfum natural, ci unul hibrid sau chiar sintetic”, mai spune Izabela Corina Juncu.
Când alegem un parfum puternic și când optăm pentru unul discret
În general, parfumul trebuie să se potrivească în primul rând cu manifestarea la care alegem să participăm. De altfel, în acest caz contează și intensitatea lui. “Dimineața, dacă ne aflăm la birou sau în cadrul unei întâlniri de business, parfumul trebuie ales astfel încât proiecția lui să fie moderată spre slabă, cu note citrice, flori albe sau plante aromate precum salvie, mentă și eucalipt.
Există persoane care prezintă sensibilități sau alergii la diverși compuși chimici din parfum. Pentru aceștia, se recomandă utilizarea unui parfum pe bază de alcool ecologic și o atenție sporită la alegerea ingredientelor din compoziția acestuia.
Acest registru olfactiv se schimbă cu totul după ora 18.00, când razele soarelui devin mai slabe, iar riscul ca parfumul să devină mai alcalin este diminuat. Parfumul de seară ar trebui să conțină ingredinte mai puternice, să aibă o compoziție mai rafinată”, adaugă specialistul.
Un alt criteriu după care alegem parfumul reprezintă tipul evenimentului. “Dacă este vorba despre o cină sau un eveniment social, public, parfumul trebuie ales în funcție de distanța la care ne așezăm față de cealaltă persoană. De asemenea, parfumul pentru o seară la operă sau la Sala Radio trebuie ales în funcție de durata evenimentului la care participăm”, mai spune parfumierul Izabela Corina Juncu.
Cum facem diferența dintre un parfum fake și unul original
Chiar dacă ofertele de pe piață sunt numeroase, detaliile sunt cele care fac diferența. Parfumurile autentice pot fi „ghicite” după anumite criterii. “În ultimii ani, sectorul luxury a crescut în popularitate. iar asta datorită persoanelor care doresc un parfum deosebit. Această recunoaștere a facilitat intrarea pe scena olfactivă a multor case de nișă, care sunt acum foarte apreciate de cumpărători.
Însă, un efect nedorit al acestei popularități este dat de piața de replici. Recunoașterea unui replici necesită o oarecare familiaritate cu produsul original, însă sunt câțiva factori care ne ajută să determinăm autenticitatea. În primul rând, ambalajul va prezenta diferențe la detalii, care se pot observa cu ochiul liber: un ambalaj original va avea un design și un print clar, precis, și consistent, fără zgârieturi sau erori gramaticale, în timp ce replicile fac abatere de la aceste reguli.
Un alt aspect important este dat de sticla care prezintă un defect în momentul deschiderii, capacul fiind mult mai greu de îndepărtat în comparație cu cel original, iar pompița funcționează mai greu atunci când pulverizăm parfumul.
Ambalajul parfumului trebuie să fie intact, nedeteriorat și fără urme de uzură. Totodată, mirosul va fi ușor alterat: carența notelor va fi în dezacord cu parfumul real, notele fiind mai puternice sau mai fade, schimbând astfel și persistența parfumului”, susține parfumierul.
“O replică va avea totodată o culoare diferită, există posibilitatea de a-și schimba mirosul, iar prețul va fi considerabil mai mic”
În general, diferența este dată de preț, dar și de miros “O replică va avea totodată o culoare diferită, există posibilitatea de a-și schimba mirosul, iar prețul va fi considerabil mai mic. De asemenea, este posibil să aibă și o culoare diferită față de formula originală.
Pentru a evita situațiile nedorite, recomandăm ca achiziționarea parfumului să fie realizată de pe site-uri de specialitate și din magazinele oficiale ale producătorilor și distribuitorilor locali”, adaugă Izabela Corina Juncu.
Vezi în galeria foto care sunt parfumurile de top pe care le poți testa în această toamnă!