Unica, mai 2007: Intoarcerea la Laguna Albastra

.

Ce e la moda la ei? “Astazi, fetele maritate din New York se straduiesc sa ramana fara soti la fel de mult pe cat se straduiau candva sa-i gaseasca.” Ce e la moda la noi? Nunta secreta. Sau mai bine nunta anuntata, razgandita si reprogramata. Plus luna de miere pe o insula. Oriunde, dar insula sa fie, sa te simti izolata cu proaspatul sot de restul lumii continentale. La ei alta-i moda: “Nu este ceva iesit din comun ca sotii sa fie uitati pe undeva inca din luna de miere. Acesta este un risc mai ales in locuri cum ar fi Capri, unde coeficientul de stralucire al unui grup care merge dimineata la plaja rivalizeaza cu acela al unui rand din fata la o prezentare de moda a lui Valentino”.
La noi, ce mai e la moda? Tinuta de mall. Stii tu, cand te opresti din shopping direct la o gelata italiana servita pe masuta rotunda si lipicioasa de la ultimul etaj si te uiti la domnisoarele galagioase, grabite, flamande sau istovite care-ti trec prin fata. Ce admiri in toate partile ? Tinuta de mall. Variatiuni pe aceeasi tema vestimentara, in special geanta de proportii purtata cu un aer distrat la indoitura cotului. Pe cand la ei ? “Devii prietena la catarama cu cineva in cinci minute doar pentru ca amandoua purtati costum de baie Pucci.” (am citat din spumosul roman al lui Plum Sykes, “Divort in inalta societate”)
Bun, ideea e ca oriunde ai fi, in New York-ul modern sau Bucurestiul modern in felul lui, oamenii vor acelasi lucru. Sa epateze. Si nu cu valorile lor, care i-au definit pe ei dintotdeauna, care li s-au format inca din copilarie si pana acum, valorile acelea pe care le simt aproape si le iubesc. Ci cu valorile generale ale societatii in vitrina careia vor sa se expuna. Valorile astea, de scara larga, nu sunt date de indivizi in parte, ci de vocea colectiva, asa cum se propaga ea prin toate mijloacele de informare in masa. Pe net, in presa, la televizor, la radio… Valorile astea sunt cunoscute mai bine sub numele de trenduri. Daca vrei sa apartii unui grup social, e obligatoriu sa tii cont de trendurile lui. Exemplu: e trendy sa te cunosti cu cine trebuie. Urmareste o discutie intre doi barbati dornici de afirmare. Dialogul e de fapt un meci al numelor sus-puse pe care le pronunta fiecare. Unul e prieten cu politicianul X. Scorul e 1-0 pentru el. Celalalt preia controlul cand vorbeste despre nasul lui, binec?noscutul si prosperul Y. Egalitate. Si tot asa pana la loviturile de la 11 metri, cand discutia ajunge la cifre. Cat a dat unul pe masina, cat a dat celalalt pe incalzirea prin pardoseala de la casa cea noua. Galeriile aplauda frenetic si tin minte amanunte pentru ca, la randul lor, se vor fali in discutii cu cat au dat prietenii lor jucatori pe masina si pe casa.
V-am prezentat omul nou. Care, in parte, e simpatic, si interesant, populeaza o lume in parte confortabila si senzationala. Dar omul nou a uitat ca el trebuie sa alcatuiasca societatea, nu societatea sa-l alcatuiasca pe el.
Unica de mai te asigura ca, daca vei fi asa cum te stii, daca vei transmite lumii lucrurile care au sens pentru tine insati, nu vei iesi garantat in fata, dar vor fi oameni care se vor lasa fascinati de personalitatea ta. Si ei sunt mai de pret decat orice galerie numeroasa, decat orice meci al trendurilor castigat. Si iti dau un prim exemplu, cel de pe coperta. Elena Basescu nu are viata pe care credeai ca o are, viata pe care i-a creat-o gurita presei. In rest, in Unica ai multa moda, sa ai de unde alege, inclusiv moda vip cu foarte frumoasa (dupa tiparele mele) Ilinca Vandici si oameni care au cunoscut succesul pentru ca au stiut sa-si exploateze resursele proprii si autentice.
Sa ai o luna in care sa arati lumii ce reprezinti tu cu adevarat.

   Ce e la moda la ei? „Astazi, fetele maritate din New York se straduiesc sa ramana fara soti la fel de mult pe cat se straduiau candva sa-i gaseasca.” Ce e la moda la noi? Nunta secreta. Sau mai bine nunta anuntata, razgandita si reprogramata. Plus luna de miere pe o insula. Oriunde, dar insula sa fie, sa te simti izolata cu proaspatul sot de restul lumii continentale. La ei alta-i moda: „Nu este ceva iesit din comun ca sotii sa fie uitati pe undeva inca din luna de miere. Acesta este un risc mai ales in locuri cum ar fi Capri, unde coeficientul de stralucire al unui grup care merge dimineata la plaja rivalizeaza cu acela al unui rand din fata la o prezentare de moda a lui Valentino”.
   La noi, ce mai e la moda? Tinuta de mall. Stii tu, cand te opresti din shopping direct la o gelata italiana servita pe masuta rotunda si lipicioasa de la ultimul etaj si te uiti la domnisoarele galagioase, grabite, flamande sau istovite care-ti trec prin fata. Ce admiri in toate partile ? Tinuta de mall. Variatiuni pe aceeasi tema vestimentara, in special geanta de proportii purtata cu un aer distrat la indoitura cotului. Pe cand la ei ? „Devii prietena la catarama cu cineva in cinci minute doar pentru ca amandoua purtati costum de baie Pucci.” (am citat din spumosul roman al lui Plum Sykes, „Divort in inalta societate”)
Bun, ideea e ca oriunde ai fi, in New York-ul modern sau Bucurestiul modern in felul lui, oamenii vor acelasi lucru. Sa epateze. Si nu cu valorile lor, care i-au definit pe ei dintotdeauna, care li s-au format inca din copilarie si pana acum, valorile acelea pe care le simt aproape si le iubesc. Ci cu valorile generale ale societatii in vitrina careia vor sa se expuna. Valorile astea, de scara larga, nu sunt date de indivizi in parte, ci de vocea colectiva, asa cum se propaga ea prin toate mijloacele de informare in masa. Pe net, in presa, la televizor, la radio… Valorile astea sunt cunoscute mai bine sub numele de trenduri. Daca vrei sa apartii unui grup social, e obligatoriu sa tii cont de trendurile lui. Exemplu: e trendy sa te cunosti cu cine trebuie. Urmareste o discutie intre doi barbati dornici de afirmare. Dialogul e de fapt un meci al numelor sus-puse pe care le pronunta fiecare. Unul e prieten cu politicianul X. Scorul e 1-0 pentru el. Celalalt preia controlul cand vorbeste despre nasul lui, binec?noscutul si prosperul Y. Egalitate. Si tot asa pana la loviturile de la 11 metri, cand discutia ajunge la cifre. Cat a dat unul pe masina, cat a dat celalalt pe incalzirea prin pardoseala de la casa cea noua. Galeriile aplauda frenetic si tin minte amanunte pentru ca, la randul lor, se vor fali in discutii cu cat au dat prietenii lor jucatori pe masina si pe casa.
   V-am prezentat omul nou. Care, in parte, e simpatic, si interesant, populeaza o lume in parte confortabila si senzationala. Dar omul nou a uitat ca el trebuie sa alcatuiasca societatea, nu societatea sa-l alcatuiasca pe el.
   Unica de mai te asigura ca, daca vei fi asa cum te stii, daca vei transmite lumii lucrurile care au sens pentru tine insati, nu vei iesi garantat in fata, dar vor fi oameni care se vor lasa fascinati de personalitatea ta. Si ei sunt mai de pret decat orice galerie numeroasa, decat orice meci al trendurilor castigat. Si iti dau un prim exemplu, cel de pe coperta. Elena Basescu nu are viata pe care credeai ca o are, viata pe care i-a creat-o gurita presei. In rest, in Unica ai multa moda, sa ai de unde alege, inclusiv moda vip cu foarte frumoasa (dupa tiparele mele) Ilinca Vandici si oameni care au cunoscut succesul pentru ca au stiut sa-si exploateze resursele proprii si autentice.
Sa ai o luna in care sa arati lumii ce reprezinti tu cu adevarat.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton