Într-o perioadă incertă, marcată de evenimente despre care, până acum, citeam doar în paginile cărților de istorie, TikTok ne-a readus zâmbetul pe buze. Dansuri vibrante, povești emoționante, informații captivante și trenduri incitante au risipit teama și ne-au încurajat să privim partea plină a paharului. Paula Kornaszewska, Head of Operations în Europa Centrală și de Est, ne-a spus tot ce trebuie să știi despre TikTok, fie că îți place să te distrezi sau să-i distrezi pe ceilalți prin intermediul aplicației.
Ce sfaturi ai pentru persoanele care își doresc să devină creatori de conținut TikTok full-time?
Suntem întrebați des despre cum puteți face ca videoclipurile să iasă în evidență – întrebări despre ce să postați, când să postați și cum puteți intra în legătură cu spectatorii cărora le place ceea ce distribuiți. Pe măsură ce postați videoclipuri și urmăriți implicarea urmăritorilor, veți începe să vă faceți o idee despre conținutul pe care publicul îl apreciază. Odată ce știți ce rezonează, puteți lua asta ca un semnal despre conținutul căutat de public.
Mai presus de toate, amintiți-vă că oricine poate fi creator. Pe TikTok, toată lumea are potențialul de a-i inspira și de a-i înălța pe alții, de a construi o comunitate și de a se exprima în mod autentic. Platforma noastră este un spațiu în care sunteți liberi să vă împărtășiți ideile, să începeți conversații semnificative și să vă prezentați creativitatea. Partea distractivă? Este perfect să fii imperfect pe TikTok. Ceea ce comunitățile TikTok apreciază cel mai mult sunt sinceritatea și autenticitatea, așa că să nu vă fie niciodată teamă să fiți voi înșivă.
Creatorii sunt inima și spiritul TikTok. Ei petrec nenumărate ore creând conținut care inspiră și aduce bucurie celor peste 1 miliard de oameni care fac parte din comunitatea TikTok. Sunt pionieri care au un impact pozitiv în comunitățile lor locale, creatori de gust care realizează creații unice în bucătărie și creatori de trenduri care generează momente în pop-culture care schimbă lucrurile în industria divertismentului.
Când postați un videoclip pe TikTok, acesta are potențialul de a ajunge în fluxurile For You din toată lumea. Fiecare postare este șansa voastră de a spune o poveste, de a vă împărtăși creativitatea și de a intra în legătură cu utilizatorii care împărtășesc aceleași interese.
Cât de importante sunt aprecierile, comentariile, urmăritorii, sunetele originale sau cele în trending?
TikTok este construit pe baza exprimării creative și dorim să le oferim utilizatorilor noștri instrumente creative pentru a-i ajuta să creeze ușor conținut distractiv și vesel în aplicație.
O mulțime de factori determină modul în care conținutul este recomandat în feedul For You, așa că nicio măsură de engagement nu este neapărat mai importantă decât alta, atunci când creatorii verifică performanța videoclipurilor. Ar trebui să fie atenți la trendurile din acel moment în analytics și, în general, la modul în care publicul interacționează cu conținutul și contul – în loc să se concentreze pe o singură valoare (cum ar fi aprecierile sau comentariile).
Dar hashtagul, descrierile video, opțiunile de Save și Share, Live-urile, duet-urile?
Construim constant funcții care încurajează interacțiunea în comunitate și reinventarea conținutului creativ care este creat și distribuit pe TikTok în fiecare zi. Clipurile populare au adesea multe în comun: spun povești, ne atrag și stârnesc conversații. Dar ce poți face pentru ca videoclipurile tale să iasă în evidență față de restul? De multe ori se reduce la câteva elemente de bază: formatul, caption, efectele creative, efectele vocale și sunetele utilizate.
Uneori, o descriere interesantă este la fel de importantă precum conținutul unui videoclip, așa că le recomandăm creatorilor să folosească spațiul din caption pentru a adăuga context și a spune mai multe despre un videoclip.
De asemenea, adăugarea de hashtag-uri relevante îi ajută pe creatori să fie descoperiți de publicul potrivit. Mai multe hashtag-uri nu vor garanta un reach mai mare și spațiul din captions este limitat, așa că recomandăm să adăugați doar hashtag-uri care reprezintă cel mai bine despre ce este vorba în videoclip.
TikTok Stories sunt concepute pentru a oferi o legătură și mai profundă între creator și public printr-o privire reală și autentică asupra vieții de zi cu zi. Poveștile oferă un spațiu în care relațiile existente să înflorească pe TikTok, oferind prietenilor și urmăritorilor o imagine asupra lumii tale, în lumea ta.
Duetul este un format creativ prin care utilizatorii pot interacționa cu videoclipurile altora, corelând poveștile proprii cu cele deja existente pe platformă, pentru a crea conținut nou și unic, în colaborare cu ceilalți creatori.
În Statele Unite utilizatorii pot accesa un fond pentru creatori TikTok, va fi această opțiune disponibilă curând și în Europa?
Fondul pentru creatori TikTok este disponibil în prezent pentru creatorii din S.U.A., Marea Britanie, Germania, Italia, Franța și Spania, deci pentru un număr limitat de piețe. Nu avem o dată stabilită pentru extinderea disponibilității sale în alte țări în acest moment, dar ne vom asigura că vom anunța creatorii atunci când va veni momentul.
Care sunt celelalte metode prin care creatorii pot câștiga bani prin intermediul TikTok în Europa?
Cea mai folosită metodă în acest moment este dezvoltarea conținutului în colaborare cu branduri. Ne face plăcere să urmărim sinergiile realizate între creatori și branduri, mai ales că TikTok este un loc atât de unic pentru creativitate și bucurie.
TikTok este un spațiu unic pentru creșterea oricărei afaceri, indiferent de industrie sau dimensiune. Pe TikTok poți găsi un public unic, care nu folosește alte platforme. Drept urmare, brandurile au o oportunitate unică de a ajunge la noi consumatori pe care nu îi vor găsi nicăieri altundeva.
Conform unui studiu realizat recent în România (Sursa: TikTok Marketing Science RO Commerce Research 2022, realizat de InSites Consulting), am aflat că utilizatorii români văd TikTok ca:
84%… un loc grozav pentru a descoperi noi produse/branduri, cu 52% dintre utilizatorii români aflând despre produse noi prin intermediul reclamelor brandurilor.
63%… sursă de idei despre mărci/produse la care nu s-au gândit niciodată înainte.
46%… inspirație să facă cumpărături chiar și atunci când nu au vrut să facă acest lucru.
49% dintre utilizatorii TikTok au achiziționat un produs după ce l-au văzut pe TikTok.
Utilizatorii vin pe TikTok nu numai pentru a se distra, ci și pentru a se inspira, pentru a învăța și pentru a descoperi lucruri noi. În timp ce se află pe platformă, sunt interesați să descopere nu numai conținut organic distractiv, ci și informații despre mărci și produse noi.
Discovery îi inspiră să afle mai multe despre produse și branduri, atât online, cât și în magazin.
La ce schimbări ne putem aștepta de la TikTok în zilele, săptămânile, lunile sau chiar anii care vor urma?
Experimentăm și testăm în mod constant diverse funcții și soluții noi, dar scopul nostru final rămâne același: să creăm o platformă deschisă, sigură și prietenoasă pentru toată lumea, și, datorită acesteia, să inspirăm creativitatea și să aducem bucurie. Încă experimentăm și implementăm noi funcții pe platformă, cum ar fi un generator AI text to image, stories, avatare TikTok, noi instrumente pentru LIVE și multe altele, așa că fii cu ochii pe platformă și vei putea descoperi tot felul de caracteristici interesante.
Care sunt falsele preconcepții ale oamenilor despre TikTok?
Cea despre care auzim cel mai des este că TikTok este o aplicație pentru copii, unde tinerii dansează sau fac lip-sync. Adevărul este că oameni de toate vârstele vin pe TikTok pentru divertisment. Conform unui studiu pe care l-am realizat recent, utilizatorii români ajung pe TikTok cu dorința de a se distra și de a-și ridica moralul, iar platforma le îndeplinește pe deplin aceste așteptări. De exemplu, un studiu local a arătat că 61% dintre utilizatorii români se află într-o etapă pozitivă (se simt fericiți, jucăuși sau plini de energie) în timp ce folosesc TikTok, comparativ cu media de 38% pentru celelalte.
Pe TikTok, utilizatorii nu numai că sunt dispuși să interacționeze cu oamenii pe care îi știu/cunosc, dar sunt și deschiși să descopere conținut nou. De asemenea, mai ales în România, dar și în restul lumii, demografia noastră s-a schimbat foarte mult din momentul lansării aplicației. După etapa inițială, atunci când TikTok a atras utilizatori mai tineri, publicul nostru a devenit din ce în ce mai matur. În prezent, marea majoritate a utilizatorilor sunt adulți și millenials, iar generația Z reprezintă grupul semnificativ de utilizatori.
Prin urmare, TikTok se maturizează dinamic. A evoluat către un conținut foarte divers și, de asemenea, către un grup divers de utilizatori. Este mai mult o platformă pentru cei care „au spiritul tânăr”, care se caracterizează prin atitudini specifice, nu neapărat pentru tineri.