Din luna martie, de când întreaga lume a fost blocată din cauza pandemiei de COVID-19, turismul a început să fie și el grav afectat. Pentru a revitaliza această industrie, multe țări încearcă să atragă turiști cu tot felul de oferte tentante.
Luni întregi, destinațiile turistice au fost aproape pustii din cauza măsurilor de izolare impuse de autorități pentru a stopa răspândirea coronavirusului. Acum, când granițele s-au redeschis și ușor-ușor se ridică restricțiile, călătoriile au început să devină din nou o realitate. Atât cei cu afaceri locale, cât și marile lanțuri hoteliere sau operatorii de turism încearcă să se adapteze acestei noi ere a călătoriilor și vin cu oferte atractive.
Stațiune mexicană Cancun a lansat campania “Vino în Cancun 2×1”, care oferă două nopți de cazare gratuit la fiecare două nopți plătite, dar și returnarea costului unui bilet de avion pentru cei care merg cu un partener să-și petreacă vacanța acolo.
Unul dintre hotelurile din Thailanda, aflat într-o stațiune privată de lux a insulei Koh Samui, vine cu o promoție greu de refuzat: „Cumpără 1 Obține 1 gratuit”.
Și vecinii bulgari s-au gândit cum să atragă turiști în această perioadă. Aceștia au ales să mai perceapă taxe pentru șezlonguri, umbrele și chiar pentru mese, pe plajele din această țară.
În Elveția, o agenție de turism a lansat pachetul “Geneva Boxes”, care oferă discount de până la 65% pentru cazări la hotel sau pentru city-break-uri, potrivit știrileprotv.ro.
Țara care oferă 3.000 de dolari turiștilor care se îmbolnăvesc de COVID-19 pe teritoriul ei
Cea mai tentantă ofertă vine însă din Asia Centrală, de la Republica Uzbekistan. Pentru a asigura turiștii că țara lor este o destinație de vacanță sigură, autoritățile oferă 3.000 de dolari vizitatorilor care se infectează cu noul coronavirus cât timp se află pe teritoriul lor.
O propunere similară are și Cipru. Autoritățile se angajează să acopere costurile de cazare, mâncare, băutură și medicamente pentru turiștii care se îmbolnăvesc în timpul șederii pe insula mediteraneană.