SUZUKI la Salonul Auto de la Frankfurt 2011

.

1.Premiera mondială a modelului Suzuki Swift Sport 2.Scuterul cu propulsie pe pilă de combustibil Suzuki Burgman a devenit primul producţie şi de vânzare pe plan internaţional pentru Suzuki

vehicul cu o astfel de propulsie omologat pentru producţie şi vânzare în Uniunea Europeană

3. Anul fiscal 2011 va marca o reconsolidare a cifrelor de

Premiera mondială a modelului Suzuki Swift Sport

Vedeta standului Suzuki la cea de a 64 ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt a fost mult aşteptatul Suzuki Swift Sport, care cu prima generaţie a câştigat respectul şi aprecierea presei şi a clientelei datorită calităţilor sale dinamice. Direcţia precisă, agilitatea rezultată din masa proprie redusă şi setările speciale ale suspensiilor, precum şi motorul cu un bun raport consum/performante au definit reputaţia modelului Swift Sport.  

ADN-ul primei generaţii a fost păstrat la noul model, însă standardele de rafinament au crescut sensibil la toate capitolele.

Design

Exteriorul noului Sport este acum şi mai distinct faţă de modelul Swift de bază. Spoilerele, pragurile şi eleronul sunt mai pronunţate.  Farurile cu fundal gri şi grilă cu decupaj amplu completează caracterul extrovertit al designului. În habitaclu tuseele sportive sunt făcute prin detalii rafinate. Volanul este îmbrăcat în piele moale, iar scaunele cu contur pronunţat, care asigură o mai bună susţinere în viraje, sunt  tapiţate şi personalizate cu textile şi cusături de calitate.  

Performanţe

Abilităţile dinamice ale lui Swift Sport au fost dezvoltate având la bază dimensiunile compacte ale caroseriei (3.890 mm lungime, 1.695 mm lăţime, 1.510 mm înălţime, 2.430 mm ampatament, 1.470/1.475 mm ecartament faţă/spate).  Astfel, proporţiile compacte şi specificaţiile sistemului de direcţie şi ale suspensiilor au avut drept rezultat un comportament foarte agil, emblematic pentru Swift Sport.
 
Practic, s-a obţinut o creştere a rigidităţii torsionale şi o mai bună stabilitate în rulare. Suspensiile au fost recalibrate şi au primit arcuri suplimentare, ecartamentele faţă/spate au fost lăţite, iar caroseria şi direcţia au fost ranforsate cu braţe de torsiune şi bucse care oferă mai multă rezistentă la solicitările condusului sportiv.

Comportamentul sportiv este mai accentuat la noua generaţie şi mulţumită evoluţiei motorului. Propulsorul M16A de 1,6 litri este  derivat din propulsorul generaţiei anterioare. Însă beneficiază de un sistem de distribuţie variabila care a crescut puterea şi cuplul de la 125 CP şi 148 Nm la 136 CP şi 160 Nm.  Puterea şi performanţele suplimentare sunt însoţite de o scădere a consumului de combustibil de la 7 l/100 km la 6,4 l/100 km. Astfel, emisiile de CO2 sunt şi ele reduse cu 11%, de la 165 g/km la 147 g/km.  
 
Exploatarea noului motor al lui Suzuki Swift nu este doar mai eficientă, ci şi mai incitantă. Timbrul esapamentului este mai sportiv, mai impunător, iar cutia de viteze  are acum 6 trepte a căror comandare manuală este mai uşoară, mai intuitivă.

O influenţa pozitivă asupra temperamentului sportiv o au şi jantele de 17 inci din aliaj cu aluminiu. Acestea cântăresc fiecare cu câte 1 kg mai puţin decât cele ale modelului Swift Sport anterior şi sunt echipate cu anvelope 195/45 R17 proiectate special pentru noul Swift Sport.
 

Siguranţa

Siguranţă este o caracteristică a noii generaţii Suzuki Swift. Iar modelul Sport este echipat standard cu ESP (sistem de control electronic al stabilităţii), ABS cu funcţie de distribuire electronică a forţei de frânare între roţi şi şapte airbag-uri (inclusiv airbag-uri tip cortină şi airbag pentru protejarea genunchilor şoferului, amplasat sub coloană de direcţie). Aceste dotări completează protecţia oferită de structură foarte rigidă a maşinii, prevăzută cu zone cu deformare controlată care absorb forţă coliziunilor. Standardul de protecţie este confirmat şi de cotarea cu maximul de cinci stele în cadrul testelor de impact organizate de EuroNCAP.

Scuterul cu propulsie pe pila de combustibil Suzuki Burgman a devenit primul vehicul cu o astfel de propulsie omologat pentru productie si vanzare in Uniunea Europeana

Cu scuterul Burgman, Suzuki joacă un rol foarte important în promovarea şi susţinerea dezvoltării reţelelor de staţii de alimentare cu hidrogen, un combustibil care va avea aplicaţii din ce în ce mai ample în industria producătoare de vehicule, fiind o soluţie eficientă de protejare a mediului.

În martie 2011 scuterul Suzuki Burgman a devenit primul vehicul cu propulsie pe hidrogen omologat pentru producerea şi comercializarea în Uniunea Europeană, primind certificatul de tip „European Whole Vehicle Type Approval”. În Uniunea Europeană, un vehicul fără certificat de acest tip are nevoie de omologare individuală în fiecare ţara unde se doreşte comercializarea sau producerea acestuia. Însă certificatul de tip „Whole Vehicle Type Approval” reprezintă o omologare valabilă pentru toate ţările membre UE.  

Suzuki Burgman Fuel-Cell Scooter a fost pentru prima oară prezentat la Salonul Auto de la Tokio, în 2009, şi este rezultatul colaborării dintre Suzuki şi Intelligent Energy, o companie specializată în tehnologiile care utilizează hidrogen.
 
Sistemul de propulsie al scuterului este compus dintr-un cilindru de hidrogen care reacţionează cu oxigenul pentru a produce electricitate. Forţă motrica este oferită de o baterie litiu-ion, iar singură emisie produsă de scuter este apa sub formă de vapori. O particularitate a scuterului Suzuki este că bateria nu necesită reîncărcare. Această se încărca singură când vehiculul accelerează sau decelerează, producând putere cât timp are hidrogen şi oxigen.

Anul fiscal 2011 va marca o reconsolidare a cifrelor de productie si de vanzare pe plan international pentru Suzuki

În urmă cutremurului care a devastat Japonia în 11 martie 2011, industria japoneză a fost serios afectată. Suzuki mulţumeşte pentru susţinerea internaţională de care Japonia a beneficiat în urmă acestei tragedii şi anunţa că ritmul de producţie este pe cursul de revenire. În intervalul aprilie-iunie producţia a fost la 70% din capacitatea anului trecut, dar a urcat la 90% până în iulie şi a recuperat până la nivelul lui 2010 în luna august.   
 
Suzuki preconizează că producţia să de automobile în Japonia va fi de 472.000 de autoturisme în intervalul aprilie-septembrie, ceea ce reprezintă o scădere de 14% faţă de acelaşi interval al anului trecut. Însă, producţia în afară Japoniei va fi sporită, astfel încât cifră la nivel mondial să ajungă la 1.403.000 de unităţi, adică doar puţin sub nivelul lui 2010.  
 
În perioadă ianuarie-iunie 2011 s-a înregistrat o creştere a vânzărilor mondiale de 3%, fiind comercializate 1.300.000 de autoturisme. Din acestea 126.000 au fost vândute în Europa, rezultat asemănător cu cel din 2010. Drept urmare, în anul fiscal 2011 Suzuki urmăreşte o creştere de până la 7% a vânzărilor, ajungându-se astfel la un total de 2.800.000 de unităţi pe plan internaţional.    

    
Vedete din Romania Vedete internationale