Cel mai profitabil program american de televiziune, urmărit de cel puţin 100 de milioane de oameni, Super Bowl, nu va aduce încasări spectaculoase pentru CBS, unul din posturile TV…
… care vor transmite pe 6 februarie evenimentul.
Dacă anul trecut cea mai ieftină ofertă pentru spoturile publicitare era vândută cu cel puţin trei milioane de dolari, anul acesta, televiziunea CBS a anunţat că a scos la vânzare spaţii publicitare, de 30 de secunde, pentru sume cuprinse între 2,5 şi 3,1 milioane de dolari.
Deşi mai mici, costul pentru promovarea brandului în timpul celui mai popular meci de fotbal american dintotdeauna, nu a încântat multe companii mari care aproape că n-au lipsit de la nicio altă ediţie Super Bowl.
Astfel, dacă „ vânătorii de publicitate” se înghesuiau să prindă un spaţiu publicitar de câteva secunde, anul acesta, companii precum General Motors sau Pepsi s-au scos benevol din cursă din cauza recesiunii.
În schimb, companiile mai puţin cunoscute au decis să profite de preţurile mai mici, sperând că reclama din timpul meciului să le aducă notorietate.
CBS a anunţat că a vândut aproape toate cele 62 de spoturi publicitare, însă a refuzat să precizeze cu ce profit. În ultimii 20 de ani Super Bowl a generat încasări de 2,17 miliarde de dolari.
Încasări record din publicitate în 2009
Chiar dacă recesiunea a început să dea bătăi de cap companiilor încă de la începutul anului trecut, reclamele din cadrul Super Bowl au adus totuşi profituri spectaculoase postului TV NBC.
Acesta a anunţat vânzarea unui spaţiu publicitar mai mare decât cel de anul trecut, în valoare de 261 milioane de dolari pentru ziua transmisiunii, dintre care 206 milioane de dolari în timpul meciului.
Din pauzele publicitare nu au lipsit brandurile japoneze şi germane, precum Honda, Toyota şi Audi.
La rândul lui, postul concurent, Fox, a înregistrat încasări de 250 de milioane pentru spaţiul publicitar alocat zilei în care urma să fie transmisă finală.
Reclamele la Super Bowl, succes… negarantat
Sumele mari pe care le investesc an de an marile companii în reclame nu aduc garantat şi succesul. Deşi sporturile sunt realizate în aşa fel încât să impresioneze cât mai mult publicul, din cele 62 de reclame doar 5 au reuşit să îşi atingă scopul.
Cele mai impresionante spoturi publicitare au fost tocmai cele despre contextul economic. Astfel, Reclamele CareerBuilder, cel mai mare site de recrutare online din SUA, şi Cash4Gold au înregistrat succese nesperate, vorbind despre temerea oamenilor în privinţă veniturilor proprii.
De asemenea, Castrol Oil: Monkeys, GoDaddy: Shower şi Bud Light: Meeting au surprins la rândul lor cu reclamele create, reuşind să îşi distribuie inteligent bugetul pentru publicitate.
Finala campionatului, succes pentru campanii electorale
Aflat în plină campanie electrorala, anul trecut şi Barack Obama a cumpărat 30 de minute de spaţiu publicitar pe trei canale americane cu acoperire naţională.
Postul publicitar de jumătate de oră s-a difuzat chiar înainte de finala campionatului american la fotbal.
CBS, NBC şi Fox şi-au întrerupt programele, pentru intervenţia lui Obama, care a cumpărat jumătate de oră şi la cel mai mare post spaniol de televiziune, Univision.
Se presupune că suma plătită de actualul preşedinte s-a situat în jurul a 5 milioane dolari. Pentru banii aceştia, FOX a reuşit să obţină amânarea cu câteva minute a finalei din campionatul american de fotbal american.
Finala de fotbal se va desfăşura pe 7 februarie în Miami şi va fi transmisă în direct şi în exclusivitate în România de postul TV Sport 1.
Aflată la cea de-a 44-a ediţie, finala ligii profesioniste de fotbal (National Football League – NFL), desfăşurată pe stadionul Dolphin din Miami, Florida, va fi disputată între cele mai bune două echipe de fotbal american, New Orleans Saints şi Indianapolis Colts.
Foto: NorthFoto