Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF), deja consfinţit în rândul evenimentelor de gen, nu vine „doar” cu un program arhiplin de filme extraordinare…
… ci şi cu o „faţă nouă” şi originală de la an la an.
Pe lângă consistenţa impresionantă a evenimentului, spoturile publicitare care marchează intrarea pe ultima sută de metri a pregătirilor, îşi continuă deja celebra serie a parodiilor amuzante după cele mai cunoscute filme străine.
În regia lui Radu Muntean, spotul publicitar al ediţiei din acest an satirizează o scenă celebră din „ Războiul Stelelor” , cu o distribuţie de excepţie. Actorul Florin Piersic joacă rolul lui Dark Vader, iar Luke Skywalker este intrepretat de Florin Piersic jr.
Luke îl invită astfel pe pe Dark Vader în cinematograful gol, spunându-i că nu îl recunoaşte nimeni, dar acesta îi răspunde „ sunt tatăl tău” , utilizând astfel celebra replică.
Anul trecut, spotul care a promovat Festivalul a parodiat celebra pelicula „ Brokeback Mountain” , dar adaptată la ritualul transhumanţei de pe plaiurile mioritice. În promo apar actorii Andi Vasluianu şi Toni Cuzin, care intrepretează rolurile a doi ciobani „ afectuoşi” unul cu celălalt, în timp ce pasc turma de oi.
Una dintre cele mai reuşite spoturi ale TIFF este cel din 2008. La a şaptea ediţie, Radu Muntean, Corneliu Porumboiu, Nae Caranfil, Bogdan Mustaţă, Tudor Giurgiu, Adrian Sitaru şi Paul Negoescu au pregătit o campanie de imagine ambiţioasă, în care s-au înscris nu mai puţin de şapte spoturi marca Bond.
„Poştaşul sună întotdeauna de două ori” a fost campania de promovare a celei de-a cincea ediţii a evenimentului, anul în care poştaşul a ales să facă o excepţie în casa unei sătence frumoase. Chiar şi cu riscul de a fi deconspirat de urmele mâinilor de pe mămăligă.
În 2003, atenţia organizatorilor s-a îndreptat din nou spre plaiurile mioritice. Astfel, celebrul Bulevard al Stelelor ia locul unui lan de căpiţe, iar E.T. se transformă într-un miel, pe care ciobanul său îl vede zburând sub clar de lună.
Festivalul se va desfăşura în perioadă 28 mai – 6 iunie la Cluj-Napoca şi va prezenta peste 240 de filme din 47 de ţări, pe care cinefilii le vor putea urmări la cinematografele Republica, Arta, Victoria şi Cinema City, la Echinox (curtea Universităţii Babeş – Bolyai), Taverna sau Auditorium UBB.
Urmăreşte, în galeria video, cele mai bune spoturi de promovare ale TIFF.
Foto: PR