Îmbrăcată în sari indian şi cu graţia unei prinţese autentice, cunoscuta scriitoare Shivani Singh a vorbit, prima dată în România, despre „Moartea la curtea rajahului”…
…bestseller-ul care a făcut-o celebră în toată lumea.
Prezentă la Bucureşti cu ocazia lansării ediţiei româneşti, autoarea a dezvăluit puţin din povestea misterioasă a rajahului, despre întâmplările reale care se regăsesc în carte, precum şi despre viaţa şi familia ei din India.
O prezenţă volubilă şi zâmbitoare, Shivani Singh, însăşi nepoata rajahului din Madhupur, povesteşte că romanul ce avea să fie în scurt timp un succes literar, nu a primit prea multe încurajări din partea apropiaţilor, iar titlul a fost modficat la sugestia familiei sale.
Astfel, „Moartea rajahului” a fost înlocuit de titlul „Moarte la curtea rajahului”, care astăzi, indiferent de titulatură, se află în „Top 10” pe lista celor mai bine vândute cărţi în India.
Surprinsă să afle că are numeroşi cititori şi aici, autoarea a fost însă uluită de prezentarea fără cusur a Danei Deac, directorul TVR 1, care a vorbit despre cartea acesteia, fără măcar să o citească.
Romanul de ficţiune este inspirat din poveştile copilăriei auzite la palat. Shivani îşi aminteşte şi acum că tremura de fiecare dată când trecea prin faţa portretului stră-străbunicului ei, care a inspirat-o în crearea personajului rajah din Sirikot.
Recunoaşte că în „documentare” au ajutat-o şi orele lungi de tras cu urechea la conversaţiile dintre mama şi bunica ei, prinţesa şi regina din principatul Madhupur.
De la palatul din realul Madhupur până la fictivul Sirikot a fost doar un pas, care i-a adus faima literară.
Romanul de ficţiune a fost comparat de critici cu un alt roman de succes, „Să ucizi o pasăre cântătoare”, singura scriere a autoarei americane Harper Lee Rating.
„Moartea rajahului”, o ficţiune poliţistă… cu fapte reale
„Moarte la Curtea rajahului” este un roman misterios, poliţist, ce reînvie lumea apusă a vechii Indii şi a stăpânilor ei desfrânaţi, din relatările unui copil de 13 ani, Lila.
Fata, nimeni alta decât nepoata rajahului – un alter ego al scriitoarei -, porneşte de capul ei într-o călătorie stranie pe coridoarele şi camerele de taină ale palatului rajahului din Sirikot, pentru a-l descoperi pe făptaşul unei crime odioase.
Însă, pe măsură ce înaintează în „anchetă”, copila pătrunde în toate tainele palatului, ajungând la final nu doar să descopere criminalul, ci şi viaţa ascunsă a Indiei, cu toate secretele ei ruşinoase: pasiuni tulburătoare, tragedii şi păcate apăsătoare.