RObotzi de ROmânia – Creative Monkeyz

.

Puţini sunt cei care nu aşteaptă cu sufletul la gură un nou episod din serialul animat 100% românesc, „RObotzi“, creat de patru tineri cu umor nebun, care-şi spun Creative Monkeyz.
Producţia aduce puţin cu animaţiile South Park sau Family Guy – umor negru, fără perdea, cuvinte licenţioase, subiecte sensibile sau clişee luate în balon de către cele două personaje – roboţii Mo şi FOCA, adorabili în aiureala şi flegmatismul lor. Serialul e deja un fenomen. Fiecare nou episod  încărcat pe Creativemonkeyz.com e savurat până la ultimul cuvânt, e transmis pe Facebook, e comentat, iar din scenariu se extrag sintagme folosite apoi în exces, în orice împrejurare, până la apariţia unei noi pastile, când reîncepe nebunia. Şi te întrebi de unde vin toate astea. Cât de inspirat trebuie să fii ca să poţi face aşa ceva? Să nu cazi în plasa vulgarităţii, chiar dacă, pe alocuri, dialogurile te fac să roşeşti profund, să nu devii redundant, sec sau patetic. Lui Codin Sebastian Pop (25 de ani, masterand Studii de Teatru şi Film, Facultatea de Teatru şi Televiziune, UBB Cluj, nickname Codin), Ramonei  Cordoş (22 de ani, anul 3 la Facultatea de Arte Plastice şi Decorative, UAD Cluj, secţia Ceramică, nickname Ramoo), lui Mihai  Banea (24 de ani, Master în Publicitate, Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative, UBB Cluj, secţia Comunicare şi Relaţii Publice, nickname Ficus) şi Cezar Enache (noua adiţie la clubul vesel, 30 de ani, colegul lui Codin la Master – cu studii anterioare la Conservator, nickname Druidul)  le-a ieşit. „Am realizat scurtmetraje de comedie împreună anterior (regizate de Codin), tot soiul de proiecte pe linie umoristică, ne-am format pe acest filon al satirei. În plus, societatea noastră îşi dă-n petic – e uşor de observat gunoiul când pluteşte la suprafaţă  în mai toată media, de la presa scrisă la tv. E simplu să vezi stereotipiile etalate pe sticlă şi exploatate-n presă. Nu trebuie să fii un observator fin, e suficient să observi.“ Poate pentru ei pare uşor, dar adevărata provocare e  să alegi elemente, să le împachetezi şi să ştii cum să le livrezi mai departe, spre a fi „devorate“, apreciate. Iar ei ştiu.

Brainstorming la o cafea de-un leu. De fapt, serialul „RObotzi“ este doar o parte a  conceptului Creative Monkeyz. Gaşca a pornit la drum cu ideea de a avea un site prin care să „educe/delecteze/încânte/distreze iubitorii de  artă  sau amatorii în căutare de soluţii practice, tehnice, rapor-tate la diferitele programe de editare şi creare de conţinut audiovizual. Iniţial, urma să ne unim forţele pentru a realiza un site de tutoriale în engleză şi aşa a  ieşit aproape accidental sloganul «Long Live the Creative Monkeyz». Ne-a plăcut şi, în urma multor şedinţe de brainstorming (boeme, la cafele de-un leu, sorbite printr-un parc idilic), Creative Monkeyz a devenit numele proiectului 100% românesc de care urma să ne apucăm. Motivaţia era simplă, nu simplistă: pe piaţa autohtonă nu exista un site bun de genul ăsta şi, în plus, ne doream să împărtăşim şi altora cunoştinţele noastre în diversele programe pe care le învăţaserăm de-a lungul timpului. Fiecare cu secţiunea lui – Codin pe partea de tutoriale, Ramona pe partea de elemente grafice gratuite, Mihai pe partea de galerii inspiraţionale şi diverse ştiri/interviuri din lumea artei digitale/tradiţionale“, explică „echipa de şoc“.

„Hai să facem «un serial cu ceva»!“ Probabil că toţi se întreabă cum au venit pe lume cei doi RObotzi – unul hâtru, FOCA, iar celălalt, cam nerod, Mo. „Mama“ lor e Ramona, cea în mintea căreia a încolţit prima dată ideea de-a face „un serial cu ceva“. Producţia urma să servească drept moment comic la startul tutorialului „Cum să creezi butoane web“. „Episodul-pilot, intitulat «Tatuaj», a fost un moment comic la startul tutorialului amintit, dar a fost şi uploadat pe contul de YouTube. Numele de Mo a venit primul, cu FOCA a fost ceva mai greu. Lui Mo îi ştiam personalitatea, la fel şi în privinţa robotului serios şi apatic. În cele din urmă, ne gândeam că Mo l-ar întreba pe «robotul serios» dacă nu cumva e focă!? (având în vedere că are o expresie de animal acvatic).  Ramoo este cea care a dat sens focii – adică a transformat cuvântul în acronim: Fabricat Original Cu Aluminiu. Pentru generic, aveam nevoie de ceva să meargă cu ideea de «comunism răsturnat», aşa că Druidul ne-a făcut imnul în 8 biţi.“ Şi uite aşa, Maimuţele au devenit vedete-n toată regula. Dar fără maimuţăreli ieftine, ci cu unele muncite şi, mai ales,  gustate.

Intuiţia feminină bate scepticismul băieţilor. Un episod de câteva minute cu Mo şi FOCA  se face în felul următor: în weekend, brainstorming pentru poveste, apoi Ramona şi Codin scriu scenariul (urmând ca acesta să treacă pe sub ochii tuturor, pentru eventuale modificări). Luni, Codin trage vocile (el e şi Mo, şi FOCA) – „Marţi, miercuri, joi eu fac animaţia propriu-zisă în After Effects. Ramona, vigilentă, coordonează fiecare mişcare când nu participă la desenarea elementelor adiţionale folosite în episoade“, detaliază Codin.
Băieţii spun că Ramoo a fost cea care a intuit  efectul pe care-l vor avea asupra publicului Mo şi FOCA (cei care încep, invariabil, orice episod, cu formula «Ce faci, FOCA? No, bine, Mo!»). „Succesul a fost oarecum neaşteptat, pentru că singura care anticipa un răspuns pozitiv a fost Ramoo – ea a ştiut că va prinde. Nu în «halul» ăsta, dar şi-a folosit intuiţia feminină cu succes. Noi, restul, am zâmbit, ignorând profeţia. Acum ne pare rău. Dar ne bucurăm enorm că a prins atât de tare, în aşa scurt timp. Şi ne sperie în egală măsură.“ „Maimuţele“ îşi promit să rămână „exagerat de fascinante“ în umorul lor delirant, iar RObotzii vor continua să existe mult şi bine, pentru că echipa nu duce lipsă de inspiraţie. Singura lor dorinţă e să înceapă să producă şi bani cu creaţia lor, pentru că o afacere susţinută cu bani de-acasă nu poate rezista la infinit.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton