Pe unii i-am văzut pentru prima dată la 18 ani, pe alţii la 36. La apariţia fiecăruia dintre ei am avut însă aceeaşi reacţie: cine e sau cum de nu l-am văzut până acum?
Filmele anului 2010 au pus în valoare talentul unor actori care fie au fost descoperiţi după castinguri îndelungate (când nici n-au terminat liceul), fie s-au perindat până acum prin teatru şi prin roluri secundare, fără şansa unui film providenţial.
Au apărut pe post de luptători anticomunişti cu alură hollywoodiană, pacienţi problematici ai unui psiholog, deţinuţi care decid să evadeze, mame emigrante şi soţii înşelate. FilmReporter.ro v-i mai arată o dată: ei sunt actorii români pe care i-am descoperit anul acesta.
George Piştereanu
În doi ani, a urcat trepte pe care alţi actori le urcă într-un deceniu. Descoperit de regizorul Florin Şerban într-un liceu din Capitală – „Dinu Lipatti” -, după câteva luni de casting, George Piştereanu a jucat un prim rol pe care l-a remarcat şi Academia Europeană de Film. Ai fi crezut, văzându-l pe ecran tăcut şi ameninţător, că a cunoscut îndeaproape puşcăria.
Acum este student în anul II la actorie şi, deşi nu s-a întors cu o statuetă, este deja în vizorul industriei – europene, cel puţin – şi a obţinut un al doilea rol principal în Loverboy al lui Cătălin Mitulescu. Eu când vreau să fluier, fluier stă întru totul pe umerii săi, ca şi responsabilitatea de a transforma acest început furtunos într-o carieră.
Între cei 17 deţinuţi din Eu când vreau să fluier, fluier, Ada Condeescu a avut o misiune mai grea decât în faţa camerei. La filmările de lângă Cernavodă, actriţa îşi construia primul rol consistent învăţând întâi cum să răspundă micilor provocări din partea băieţilor ieşiţi pentru câteva zile din Penitenciarele de la Craiova şi Tichileşti.
Are un farmec şi o expresivitate care amintesc de Dorotheea Petre, dar o personalitate mult mai flexibilă şi mai caldă. Ca şi George Piştereanu, are deja un al doilea rol, în Loverboy.
Pentru foarte tânăra Maria Mitu, elevă în clasa a XII-a a Colegiului Naţional „Sfântul Sava” din Capitală, actoria începe să devină o joacă extrem de serioasă. După rolul din scurtmetrajul Derby, regizat de Paul Negoescu, Maria Mitu devine treptat şi din ce în ce mai pregnant imaginea Dianei, a gimnastei care îşi ascunde o tentativă de suicid din serialul În derivă.
Lipsa de comunicare şi nevoia de afecţiune, candoarea şi fragilitatea ce transpar din jocul tinerei actriţe tind să o facă pe Maria Mitu poate prima „emblemă” a tinerilor români, pe modelul actorilor din serialele cu adolescenţi americani.
Descoperă alţi 4 tineri actori români pe filmreporter.ro!