Recomandări pentru o călătorie fără probleme de Sărbători

.

Indiferent de perioada în care te decizi să călătoreşti, însă mai cu seamă iarna, călătoriile nu sunt întotdeauna sigure. Condiţiile meteo, infrastructura precară sau serviciile
 … pe care le oferă companiile de transport pun, nu de puţine ori, probleme călătorilor.   

Dacă nu ţi-ai pierdut încă bagajul în aeroport sau nu te numeri printre pasagerii care au pierdut singurul zbor programat într-o zi, înseamnă că eşti o persoană norocoasă.

Însă, acest gen de situaţii neplăcute sunt neprevăzute şi te pot surprinde când te aştepţi mai puţin, tocmai de aceea este bine de ştiut când poţ i face reclamaţie şi cum se rezolvă incidentele în care am putea fi implicate. 
 
Ce este de făcut când ne pierdem bagajul? Ce alternative avem dacă zborul din Ajunul Crăciunului este anulat? Dar în cazul în care călătorim cu o rudă cu handicap?

Află care sunt drepturile tale în calitate de călător, precum şi recomandările pentru o călătorie sigură şi fără probleme de Sărbători.  

Dacă optezi pentru cursa cu avionul, iar zborul este anulat fără să fi informată în prealabil, sau are o întârziere mai mare de cinci ore, poţi solicita rambursarea preţului biletului sau un zbor pe o rută alternativă.
 
În cazul anulării sau a unei întârzieri mai mari de trei ore, aveţi dreptul la asistentă şi, în unele cazuri, la o compensaţie bănească. De asemenea, în cazul în care are loc un incident, compania este obligată să va informeze pe loc cu privire la drepturile dumneavoastră.
 
În cazul în care bagajele sunt pierdute sau deteriorate, ai dreptul la o despăgubire de până la 1.223 euro.
 
Atunci când faci rezervarea online a biletelor de zbor, nu uită că preţul final trebuie să fie clar indicat pe prima pagină.  
 
În momentul înregistrării (check-în) la aeroport, este bine să iei cu ţine cantităţi mici de lichide în bagajul de mână (recipiente de maxim 100 mililitri; acelaşi regim îl au cremele, pulberile şi spumă). Cantitatea de lichid acceptată pentru o persoană nu trebuie să depăşească un litru.
 
Dacă urmează să călătoreşti cu avionul în afara Europei, înainte de cumpărarea biletului, verifică mai întâi lista neagră a companiilor aeriene interzise în Uniunea Europeană.
 
Este bine de ştiut că pentru pasagerii cu handicap sau cu mobilitate redusă dispun de aceleaşi condiţii de călătorie şi li se acordă accesul în condiţii nediscriminatorii, peste tot în Uniunea Europeană (UE).  

Totodată, persoanele au dreptul la asistenţă gratuită înainte, în timpul şi după zbor, acealeasi reguli fiind aplicate şi pe parcursul călătoriei cu trenul. În caz că ai nevoie de asistenţă, trebuie să informezi operatorul tău de transport cu cel puţin 48 de ore în avans.
 
Dacă se întâmplă ca trenul să fie anulat sau are întârziere, atât la plecare, cât şi la sosire, cu mai mult de o oră, este bine de ştiut că ai dreptul la rambursare şi la compensare, plus asistenţă. De asemenea, ar trebui să beneficiezi de informaţii exacte înainte şi în timpul călătoriei.
 
În cazul în care bagajele sunt deteriorate în timpul călătoriei, ai dreptul la o despăgubire de până la 1.300 euro, iar în caz de accidente, compania este nevoită să îţi plătească o compensaţie înainte de finalizarea unei eventuale anchete.  
 
În caz că nu eşti mulţumită de călătoria cu trenul, fiecare companie de căi ferate este obligată să comunice datele de contact ale departamentului de soluţionare a reclamaţiilor, care este, la rândul lui, obligat să răspundă la plângerea ta în termen de o lună.
 
Nu în ultimul rând, atunci când cumperi un pachet de servicii turistice, asigură-te că preţul şi informaţiile relevante sunt clar indicate.
 
Ţine cont de faptul că unul din patru accidente rutiere poate fi atribuit consumului excesiv de alcool sau de droguri. Aşadar, ai grijă să nu conduci dacă ai ciocnit deja paharul de şampanie.
 
În caz de incidente în timpul călătoriilor, poţi face sesizări pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Foto: NorthFoto


    
Vedete din Romania Vedete internationale