„Poor Things”/ „Sărmane creaturi”, o experiență vizuală și emoțională excentrică, semnată de regizorul grec Yorgos Lanthimos, cunoscut pentru „The Killing of a Sacred Deer”, „The Lobster” sau „The Favourite”, și producătoarea Emma Stone, intră în cinematografele din România.
Frankenstein o întâlnește pe Alice în Țara Minunilor, într-un roller coaster cinematografic, marca Yorgos Lanthimos
Cu 11 nominalizări la Premiile Oscar (cel mai bun film, cea mai bună actriță, cel mai bun actor într-un rol secundar, cel mai bun regizor, cea mai bună coloană sonoră, cea mai bună imagine, cel mai bun scenariu, cea mai bună coregrafie, cele mai bune costume, cel mai bun machiaj, cel mai bun montaj), „Poor Things” prezintă aventura Bellei Baxter, interpretată magistral de Emma Stone, o tânără femeie readusă la viață din pragul morții de către excentricul om de știință Godwin Baxter (Willem Dafoe).
Bazat pe romanul lui Alasdair Gray, publicat și în România, la Editura Polirom, „Poor Things” este o fabulă vizuală memorabilă, care aduce în prim-plan teme precum sănătatea mintală, constructele și stereotipurile sociale, sexualitatea sau patriarhatul.
Lungmetrajul a avut premiera pe 1 septembrie la Festivalul Internaţional de Film de la Veneţia, unde a câştigat premiul cel mare, „Leul de Aur” pentru cel mai bun film.
Acestei distincții i s-au adăugat alte peste 70 de premii și peste 300 de nominalizări, dintre care Globul de aur pentru Emma Stone sau Premiul pentru cel mai bun film la secțiunea comedie/ musical, surclasând în această categorie pelicula cu cele mai mari încasări în cinematografe în 2023, Barbie.
„Poor Things”, un univers distorsionat, care pune accentul pe natura umană
Acțiunea din „Poor Things” se desfășoară într-o perioadă gotică imposibil de precizat, într-un univers distorsionat, în care savantul genial Dr. Godwin Baxter reînvie o tânără, implantându-i o conștiință imaculată.
Astfel, ia formă Bella Baxter, un suflet de copil într-un corp de femeie, care își urmărește libertatea și emanciparea, într-o serie de aventuri, întinse pe mai multe continente.
Intriga îi implică și pe tânărul student la medicină, Max McCandless (Ramy Youssef), dar și pe avocatul Duncan Wedderburn (Mark Ruffalo), o proiecție a ideii de masculinitate toxică, bazată pe obsesia de control și nesiguranță.