(P) Un hibrid reuşit: Toyota Yaris Hybrid

.

Cât de puţin înseamnă cel mai puţin? Am aflat şi eu odată ce m-am urcat la volanul hibridului Toyota Yaris şi m-am luat la întrecere cu colegul meu de la Auto Bild, Alin Ionescu: cine obţine cel mai mic consum?

Dacă ne-ar fi oprit poliţia în timpul drive-testului şi ne-ar fi întrebat dacă am consumat ceva, am fi răspuns candid: „Foooarte puţin!” Referindu-ne, bineînţeles, la consumul redus de combustibil al acestui hibrid simpatic, ieftin şi spaţios. E atât de economic, accesibil şi de uşor de condus, încât îmi vine să-l iau acasă! Alin m-a provocat să facem o cursă cu el prin oraş, ca să vedem cine obţine cel mai mic consum. Nu-mi imaginam că se poate controla asta, dar e atât de comod şi de motivant să conduci economic (ai toate coordonatele în faţa ochilor, în fiecare secundă), încât e păcat să nu-i dai o şansă. Pentru că una e de ajuns.

Monica: Toyota Yaris Hybrid e sofisticată, dar nu complicată, şi tocmai de aceea m-a cucerit imediat ce m-am suit la volan. Chiar m-a surprins reacţia mea faţă de o… maşină. Mă ataşez de obiecte, dar prefer să fie bijuterii sau parfumuri. Hibridul consumă puţin, foarte puţin, deci îmi rămân bani pentru alte cumpărături urgente (pantofi?!). Alin chiar a făcut un calcul şi reiese că benzina din canistra cu care ne-am fotografiat ne-ar ajunge cam 570 de km. Greu de depăşit asemenea performanţă! În plus, vezi în fiecare moment ce consum înregistrezi, iar asta chiar te face un şofer mai bun, pentru că manevrele devin mai fine, mai delicate.

Verdict: Vreau maşina asta pentru mine!

Alin: E drept că tehnologia există de mult timp pe piaţă, însă maşinile hibride sunt în continuare un subiect tabu pentru majoritatea. Şi totuşi, acest Yaris Hybrid lasă senzaţia că are puterea să demonteze toate miturile construite în jurul acestor modele. Este surprinzător de accesibilă pentru o maşină atât de evoluată, este uşor de condus şi de parcat şi nu necesită niciun fel de cunoştinţe speciale pentru a obţine un consum foarte mic. Iar confortul psihic pe care ţi-l oferă când vezi o medie de numai 3,5 l/100 km – deşi rulezi în oraş – este nepreţuit.

Verdict: Dacă îţi doreşti o maşină specială, nu te da din calea indeitului. Îl poţi primi în viaţa ta fără niciun sacrificiu!

Ce te interesează?

Sistem hibrid de propulsie, adică se deplasează parţial pe benzină, parţial electric, fără a se încărca de la prize • Trei moduri de condus, dintre care poţi alege: normal, eco, electric • Portbagaj: 286 l • Putere totală sistem hibrid: 100 CP • Transmisie automată • Viteza maximă: 165 km/h • Consum mediu: 3,3 litri /100 km • Emisii CO2: 75 g/km • Preţ model testat (euro cu TVA): de la 15 030.

 

    
Vedete din Romania Vedete internationale