Box office: Mark Zuckerberg, profitabil şi pe internet şi pe marile ecrane
În ce priveşte preferinţele publicului, nu este nicio îndoială că producţia lui David Fincher este unul dintre hiturile cinematografice ale anului. Încasările uriaşe pe care pe care le-a generat în box office se ridică la aproximativ 213 milioane de dolari la nivel mondial, faţă de 141 milioane de dolari înregistrate de pelicula britanică.
Aşadar, este un aspect foarte relevant pentru sistemul de vot care măsoară profunzimea simpatiei generale.
Subiect: istorie versus Facebook
De-a lungul celor 82 de ediţii, Academia Americană a apreciat cu predilecţie filmele artistice, istorice şi mai puţin producţiile despre succese antreprenorile. Şi totuşi, o excepţie recentă este povestea vagabondului milionar, „Slumdog Millionaire”, de Christian Colson, care a câştigat Oscarul în 2009.
Chiar dacă povestea lui Tom Hooper, despre un rege care se luptă cu bâlbâiala, este poate mai complexă, mai profundă şi mai emoţionantă decât cea a fondatorului celei mai mari reţele sociale virtuale, este foarte probabil ca cei peste 5700 de membri din juriu să fie mai pasionaţi de Facebook decât de istoria Marii Britanii, adică de scenarii mai contemporane.