QQ, Weibo, WeChat sau Weixin (China)
Chinezii sunt încă o ţară comunistă şi anumite restricţii în ceea ce priveşte Internetul sunt ceva obişnuit în această parte a Asiei. Astfel, blocarea unor reţele ca Facebook şi Twitter a dus la alternative locale foarte asemănătoare. Conform ultimelor estimări ale analiştilor, citate de BusnessInsider, aproape jumătate dn populaţia Chinei de 1,3 miliarde are acces la Internet şi este activă din punct de vedere social. Reţele ca Weibo, QQ, WeChat sau Renren combină caracteristici ale reţelelor principale: Facebook, Instagram, Twitter, şi Messenger.
Citeşte şi VIDEO IT&Gadgets: Top jocuri pe tabletă pentru femei. Care îţi place? VKontakte (Rusia)
Nici ruşii nu prea sunt fani Facebook, mai ales că au la îndemână o reţea asemănătoare, VKontakte, sau VK. Aceasta combină butonul de Like, comentarii şi pagini publice ale companiilor (Facebook) cu hashtag-uri (Twitter) sau filtre foto (Instagram). Multiply este un fel de platformă de shopping pentru rude şi prieteni, dar şi parteneri de afaceri. Utilizatorii sunt încurajaţi să specifice natura relaţiei de prietenie, astfel că rudele şi prietenii pot afla mai uşor de unde ţi-ai cumpărat rochia cea frumoasă sau cine îţi este decorator. Foarte populară în Filipine, Indonezia, Malaezia, Singapore, Thailanda sau Vietnam.
Reţele sociale arabe:
MillatFacebook este o reţea socială cu orientare musulmană. Lansată iniţial în Pakistan, după ce Facebook a fost interzis în această ţară, reţeaua a prins popularitate în multe alte ţări arabe. Oferă chat video, bloguri, sondaje, pagini personalizate de profil.
Sursa foto: Shutterstock