Cea mai accesată aplicaţie din istoria Facebook, FarmVille reuşit să doboare toate recordurile jocurilor înglobate în reţeaua socială. O frenezie care ia amploare tot mai mult…
…jocul a reuşit să atragă până în prezent nu mai puţin de 75 de milioane de „fermieri”.
Jocurile Zynga, FarmVille, Mafia Wars sau Café World au dat naştere unei adevărate nebunii în rândul utilizatorilor de internet, devenind un fenomen care a ajuns să atragă milioane de adepţi din întreaga lume pe o singură reţ ea socială .
Astfel, Facebook se poate lăuda cu titlul de cel mai mare site de „social games” din lume, iar Zynga, un producător de jocuri modest până acum, una dintre cele mai profitabile companii. In prezent, producatorul este lider pe piaţa de profil, cu câş tiguri de sute de milioane de dolari, din vâ nzarea noilor jocuri web.
Specialiştii americani spun că succesul noilor aplicaţii se datorează cu precădere femeilor – o categorie atrasă mai puţin de jocurile virtuale -, precum şi faptului că acestea pot fi jucate în timpul conferinţelor video sau telefonice, potrivit fondatorului Zynga, Mark Pincus.
Totodată, creşterea spectaculoasă a numărului de adepţi vine şi ca urmare a popularităţii de care se bucură Facebook, cu peste 400 de milioane de utilizatori din intreaga lume. Dintre aceştia, mai mult de 65 milioane persoane joacă zilnic cel puţin unul dintre jocurile FarmVille, Mafia Wars, FishVille, Vampires, Café World, YoVille sau, mai nou, Zynga Poker, potrivit Developer Analytics.
Dintre toate însă, FarmVille este, de departe, cea mai populară aplicaţie din istoria Facebook. Jocul a reuşit să doboare toate recordurile aplicaţiilor înglobate în reţeaua socială, numărul „ fermierilor” fiind într-o continuă creştere.
În prezent, peste 75 de milioane de persoane din întreaga lume intră lunar în FarmVille, aproape la fel de mulţi câţi au jucat clasicul joc Tetris, pe parcursul întregii sale existenţe.
Dacă în rândul proprietarilor de ferme se număra mai mult bărbaţi, Café World, o altă aplicaţie de succes dezvoltată de Zynga, atrage un număr mai mare de femei.
Astfel, oricine visează să devină bucătar-şef şi să conducă propriul restaurant, o poate face în „Lumea Cafelei”. Jocul a fos lansat în septembrie şi a atras peste 32 de milioane de utilizatori.
La fel de apreciat este şi Mafia Wars, unde clanurile de „ gangsteri” de pe Facebook sunt dispuse să plătească oricât pentru arme noi pentru a-şi lichida adversarii.
Cel mai recent produs marca Zynga este FishVille, unde ferma este înlocuită cu un acvariu. Nici această invenţie nu a fost neglijată de fanii jocurilor virtuale, peste 13 millioane de împătimiţi „înotând” în FishVille săptămânal.
Jocul de Poker Zynga, lansat pe Facebook la începutul anului 2008 stă si el la baza succesului companiei. Zilnic, jetoanele jucătorilor de poker sunt reînoite gratuit.
Iar dacă jucătorii de poker şi-au epuizat stocul de jetoane Zynga Poker, aceştia işi pot cumpăra millioane de jetoane suplimentare pentru numai caţiva dolari.
Poker Zynga oferă posibilitatea de a schimba jetoane de poker între prieteni. Astfel că, dacă un jucător şi-a epuizat jetoanele înainte să-şi primească stocul zilei următoare, prietenii săi de pe Facebook îi pot trimite câte jetoane doreşte.
După introducerea jocurilor de societate, precum Zynga Poker, FarmVille sau Mafia Wars, Facebook a cunoscut o creştere fenomenală , numărul utilizatorilor săi ajungând în prezent la 400 de milioane.
Jocurile web sunt dezvoltate special pentru Facebook şi nu pot fi jucate în afara acestei reţele.