Noile televizoare Philips proiectează mai multe culori ca niciodată, influențându-ți pozitiv buna dispoziție. Abia după ce le-am văzut și le-am aflat povestea am înțeles de ce sloganul noii colecții este Philips TV – Looks Better! Pentru că chiar arată mai bine.
Ca urmare a numeroaselor studii ştiinţifice, care au dovedit efectele culorilor asupra dispoziţiei unei persoane, Philips TV a introdus o diagramă de culori care cuprinde efectele psihologice ale acestora. În plus, noile televizoare au un design reînnoit și rafinat, despre care am aflat mai multe de la unul dintre membrii echipei de design de la Philips, Christian Winkler, Senior Lead Product Design, Material & Finishing Lead la TP Vision, prezent în țara noastră cu ocazia lansării noilor televizoare în România.
Christian Winkler, Senior Lead Product Design, Material & Finishing Lead la TP Vision
Noile televizoare Philips cu Ambilight impresionează prin design. Ce materiale ați folosit?
Vorbim despre produse de folosință îndelungată, iar materialele din care sunt create sunt utilizate într-o manieră onestă, în care să le putem pune în valoare calitățile intrinseci. De exemplu, unul dintre modele are un cadru foarte frumos de aluminiu și am dorit să revelăm frumusețea acestui material printr-o suprafață cu striații discrete, care fac cadrul televizorului și mai aspectuos. Cu metalul mereu găsești modalități noi de a lucra.
Ambilight, lumina în culori adaptative din spatele ecranului, nu este un concept nou, dar există niște schimbări. Despre ce este vorba?
Conceptul Ambilight are acum 12 ani. Ideea a pornit de la faptul că multă lume plasa o veioză aprinsă într-o parte sau în spatele televizorului, iar constrastul imaginii se datora nu doar luminii din tubul catodic, cât iluminării din fundal. Asta face Ambilight în esență – schimbă contrastul, ceea ce face privitul la televizor mai ușor și mai plăcut. Altfel, Ambilight a evoluat de la o singură latură a televizorului la trei laturi ale sale, iar tehnologia s-a schimbat continuu în ideea de a se adapta cât mai rapid la modificările de culoare de pe ecran. Practic, luminițele LED amplasate pe laturile spatelui ecranului mimează culorile și mișcările imaginilor ce se derulează pe ecran, putând să reacționeze la cele mai mărunte detalii. Mai mult, poți regla culorile, iluminatul de fundal putând fi mai aprins sau mai pastelat. De asemenea, se adaptează nevoilor fiecărei locuințe, spectrul coloristic putând fi reglat în funcție de culoarea pereților din încăpere.
Telecomenzile sunt și ele niște mici opere de artă…
Da, au un unghi care arată clar poziția în care trebuie ținute, iar butoanele sunt gândite în așa fel încât să fie cât mai puține și mai intuitive. Cele referitoare la sistemul de operare au iconiție asemnătoare celor de sistem android, ca la smartphones, pentru a fi ușor identificate de utilizatori. Iar pe spatele telecomenzii, găsești tastatura necesară accesării aplicațiilor de pe televizor, cu butoane atent făcute, pentru a fi ușor accesibile și mâinilor mici. De fiecare dată când lucrăm la designul unei telecomenzi, încercăm să eliminăm din complexitatea sa, să-i păstrăm un aspect simplu.
Televizoarele par foarte subțiri.
Nu doar par, ci sunt foarte subțiri. Deja ne obișnuiserăm cu ecrane de circa 10-11 mm grosime, dar noile televizoare Philips au doar 4,7 mmm grosime. Sunt ca niște… foi. Iar acesta este doar un aspect din noutățile pe care Philips le pregătește în materie de inovații. Veți vedea în toamnă că mai avem surprize.
Care sunt principalele tendințe în design la nivel european și cum le adaptați la produsele electronice?
Designul a ajuns prezent în cele mai mărunte obiecte de uz cotidian, iar ceea ce era considerat elitist până de curând, se adaptează și se folosește la orice. Nu e exclus să vedem curând pahare din marmură sau diverse obiecte cu detalii aurite, ca adaptare după obiectele de cult religios. Un alt trend este utilizarea imprimării 3D. A început să fie utilizată la fabricarea pantofilor, de exemplu, dar mă aștept să existe din ce în ce mai multe domenii și produse care să apeleze la tehnica tridimensională – cum ar fi o casă construită fără pic de beton sau un scaun modern, produs în doar 5 minute cu ajutorul unei imprimante.
Unde ar fi mai bine să amplasăm un televizor cu Ambilight? În dormitor, în camera de zi, în bucătărie?
Nu știu ce suprafețe au bucătăriile în România, dar cred că acolo putem avea doar un televizor mic. Cea mai bună experiență cu un televizor Philips Ambilight o vom avea, desigur, într-o cameră de zi, unde un ecran cu o diagonală de 55 sau 65 de inci arată cu totul altfel în privința proporțiilor. Să nu uităm că e bine să poziționăm televizorul aproape de un perete, ca să putem beneficia din plin de coloristica și constrastul Ambilight și să putem împărtăși cu familia sau cu prietenii momentele speciale de privit la televizor – o seară de film sau vizionarea unui meci de fotbal. Cu siguranță e mai plăcută o experiență comună, decât să stea fiecare și să butoneze telefonul sau să urmărești, de unul singur, un serial pe ecranul micuț al laptopului.
Depinde dimensiunea televizorului de numărul privitorilor?
Nu, aș zice mai degrabă că ea trebuie să fie adaptată dimensiunii încăperii unde este amplasat și mobilierului. Nu vrem să obligăm pe nimeni să-și schimbe mobilierul pentru a face loc noului televizor. Știm că, după ultima criză economică, oamenii au devenit mai cumpătați, de aceea le și oferim mai multe variante de dimensiuni ale ecranelor, pentru a-l alege pe cel potrivit nevoilor fiecăruia în parte. Întotdeauna va fi la mijloc și o chestiune de buget, nu doar de design și performanță.
Am observat că logoul amplasat la baza ecranului este luminos
Folosim acest tip de branding de o vreme, pentru că sigla luminoasă arată bine, e utilă ca instrument de atragere a clienților și de individualizare a produselor dintr-o multitudine de televizoare prezente într-un showroom de produse electronice, dar, în același timp, luminozitatea poate fi micșorată și chiar stinsă, după dorință, dacă nu vrei să te deranjeze în timp ce privești la televizor.
Noua colecţie TV este comunicată prin mesajul, „Philips TV. Looks Better”. Gama include următoarele modele şi dimensiuni:
6412 – variante de ecran disponibile: 43” 49” 55” 65”
6482 – variante de ecran disponibile: 49” 55”
7502 – variante de ecran disponibile: 49” 55” 65”
9002 OLED – varianta de ecran disponibilă: 55”
Întreaga colecţie Philips TV 2017 va fi disponibilă în magazine în următoarele 4 luni.