Cum te poți integra mai ușor într-un nou colectiv de birou

.

Schimbarea unui loc de muncă nu reprezintă numai o provocare profesională, dar și una la nivel de relații cu cei din jurul tău. Fie că ești introvertită, fie extrovertită, socializarea cu grupurile noi reprezintă de fiecare dată o mică provocare și un test pe care trebuie să știi cum să-l treci cu brio. Viața la birou poate fi destul de stresantă, astfel că relațiile pe care le formezi acolo te pot ajuta ca timpul investit acolo să fie de calitate. Până la urmă, noii tăi colegi sunt persoane cu care va trebui să lucrezi în fața unor probleme dificile, să găsești soluții și să poți colabora ușor. Astfel, integrarea trebuie să fie rapidă.

Cum te poți integra mai ușor într-un nou colectiv la locul de muncă:

Nu te grăbi să tragi concluzii

Se spune că prima impresie este cea mai importantă. Totuși, poate fi de multe ori și cea mai greșită dintre toate. Așa că primul sfat de care ar trebui să ții cont este să renunți să tragi concluzii rapide despre noii tăi colegi de muncă, până nu ai apucat să îi cunoști mai bine. Această greșeală te va forța să păstrezi distanța față de unii dintre ei, deși nu ai suficiente argumente, iar în același timp nici ei nu vor mai căuta să se apropie de tine. Știm că de cele mai multe ori relațiile mai reci sunt mai ușor de întreținut, însă acest lucru ar putea reprezenta o piedică în activitatea profesională.

Încearcă să îi surprinzi plăcut

Ia inițiativa și încearcă să dai tu tonul bunei dispoziții la birou. După o scurtă perioadă de timp în nou colectiv în care ai reușit să îi cunoști pe toți din biroul tău măcar parțial poți lua în calcul să le faci câteva cadouri haioase, ca să spargi gheața și să stabilești o relație plăcută. Nu te gândi că le cumperi simpatia, pentru că nu despre asta este vorba. Le arăți că le apreciezi compania și că te simți bine în acest colectiv nou.

Caută să îi cunoști și în afara mediului profesional

Foarte mulți angajați și colegi de muncă evită să discute la un nivel personal atunci când sunt într-un cadru oficial. Nu este nimic greșit în asta, dar în anumite situații acest obicei poate reprezenta un blocaj în formarea unor relații de colegialitate care pot ajuta atât mediul de lucru, însă în același timp pot îmbunătăți starea de spirit la birou, chiar și atunci când problemele par sufocante. Un pahar de vin cu tot biroul după programul de lucru poate fi modul cel mai potrivit să vezi ce pasiuni împărtășești cu noii tăi colegi, ce probleme comune aveți și cât de bine vă potriviți în privința caracterului.

Renunță la atitudinea de superioritate

Indiferent care este raportul ierarhic din firmă, atitudinea de superioritate nu poate aduce nimic bun atunci când încerci să lucrezi zi de zi în același birou cu un întreg colectiv. Noii colegi nu vor avea încredere în tine, te vor respecta doar din punct de vedere instituțional, păstrând în același timp un ton rece în privința ta. Ține cont de faptul că oricât de bine ai fi pregătită profesional, nu poți avea rezultate bune dacă nu știi să lucrezi în echipă sau ceilalți nu te vor în echipa lor.

(P) Articol realizat in colaborare cu Mindblower.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: fizkes

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton