Sfârşitul Sărbătorilor de iarnă şi întoarcerea la serviciu este probabil cel mai deprimant moment din an. Începutul „Anului Nou fericit” cu toate urările mai puţin dorite
… vechea rutină de la birou şi alte noi sarcini – sunt copleşitoare dacă laşi depresia post-concediu să te acapareze.
Dacă şi tu te confrunţi cu această problemă anuală, iată câteva ponturi care te vor ajuta să faci faţă cu brio depresiei după sărbătorile de iarnă.
Pregăteşte-te psihic
Prima zi din an la birou poate fi un şoc pentru programul comod cu care te-ai obişnuit în concediu. Dar dacă reuşeşti să treci peste ea, vei realiza că cu fiecare zi te vei adapta din nou la rutina zilnică.
Atleţii, de exemplu, recurg la exerciţii psihice, urmărind cele mai bune rezultate din maratonuri pentru a se automotiva. Şi tu poţi să faci o retrospectivă a celor mai bune rezultate pe care le-ai avut în anul care tocmai s-a încheiat, în proiectele pe care le-ai desfăşurat sau în vânzările pe care le-ai înregistrat, să spunem.
Este un exerciţiu care te va determina să fii cel puţin la fel de eficientă şi în acest an şi, de ce nu, să ridici ştacheta mai sus.
Realizează că nu eşti singură
Luna ianuarie este o perioadă depresivă în toată regula. Te întorci la serviciu, reiei acelaşi drum obositor în trafic iar gerul nu este tocmai „masca de gheaţă” de care ai nevoie dimineaţa. Dar înainte să începi să îţi plângi de milă, realizează că nu eşti singura care se confruntă cu toate aceste probleme.
Important este să nu îţi induci singură acest disconfort şi să amplifici acest stres inutil. Iar la serviciu, alătură-te grupului de colegi care simţi că îţi poate transmite din energia lor pozitivă.
Organizează-ţi timpul şi agenda
Cu siguranţă ţi-ai stabilit şi tu rezoluţii curajoase pentru noul an: să te vezi mai des cu prietenii, să citeşti mai mult sau să ai mai mult timp pentru tine. Însă timpul poate fi un bun aliat dacă vrei să îţi respecţi toate aceste decizii.
Încearcă să reintri în ritm organizând mai bine timpul, în aşa fel încât să nu te aglomerezi cu sarcini peste zi şi să eviţi agitaţia inutilă care poate să apară din cauza unui lucru uitat.
Poate există lucruri pe care le poţi face în drum spre serviciu, cum ar fi să notezi telefoanele pe care le ai de dat sau să îţi stabileşti agenda de peste zi, ori poate ai de trimis câteva faxuri, pe care le poţi onora în pauza de masă.