Socializarea cu colegii de muncă este un aspect necesar al vieții tale profesionale. Dacă ești o persoană jovială nu vei avea probleme, dar dacă ești o persoană nu prea sociablă vei simți presiune pe umerii tăi.
Nu există soluții bătute în cuie când vine de socializarea la locul de muncă. Nu există calcule, nu există procente. Trebuie doar să ai încredere în tine și să fii profesionist.
Inițiază o conversație
Deși sună a clișeu, acest gest funcționează de fiecare dată! Tot ce trebuie să faci este să începi să comunici! Zâmbește! Salută!
Poți iniția o conversație la automatul de cafea sau când treci pe lângă biroul unuia dintre colegi. Poți începe în a întreba de diversele obiecte pe care le are acesta pe birou.
Nimeni nu vrea să mănânce singur. O simplă conversație la masă poate duce la legarea unei adevărate prietenii. Cine știe? Poate chiar vei descoperi că aveți lucruri în comun.
Împărtășește ceea ce ai învățat
În fiecare zi învățăm câte ceva nou. Ce-ar fi să-i ajutăm pe ceilalți și să împărtășim tot ceea ce am învățat la locul de muncă. Poți face chiar o ședință de knowledge sharing. În acest fel vei îmbunătăți comunicarea cu ceilalți colegi.
Colaborează!
În cadrul unui proiect, fiecare mână de ajutor este de folos. Interacțiunea cu colegii de muncă și ajutorul reciproc către un scop comun te va face să ai o relație mai bună cu colegii tăi.
E cam greu să ceri ajutprul când ești într-un loc nou. Nu fii timid! Nu e o rușine să ceri ajutorul! În acest fel te vei împrieteni cu cei mai sociabili colegi de muncă.
Înțelege-ți colegii!
Nu toată lumea e prietenoasă la început, așa că nu te grăbi să tragi concluzii legate de colegii tăi. Fiecare se comportă diferit.