Cum poți să găsești echilibrul dintre carieră și viața de familie. 3 sfaturi de la femeile care au reușit

.

O mulțime de mame spun că echilibrul dintre viața de familie și carieră este doar un deziderat și că nu poate fi atins, însă unele femei au reușit să îl obțină și au niște sfaturi prețioase de împărtășit.

O analiză realizată de portalul eJobs a evidențiat că 20% dintre mamele cu job consideră că nu reușesc să găsească un echilibru între serviciu și viața de familie și că ar dori să se poată dedica mai mult familiei. Cu un program de lucru de 8-9 ore pe zi la care se adaugă încă o oră sau chiar două petrecute pe drum spre și dinspre serviciu, timpul care ne mai rămâne pentru familie este unul limitat. Iată ce sfaturi au mamele care au o carieră de invidiat și au reușit să mențina echilibrul dintre cele două lumi.

  • Pregătește-te pentru a fi părinte la fel cum te pregătești pentru o întâlnire importantă la birou

Pentru fiecare activitate de la serviciu te documentezi, te pregătești temeinic și acționezi în cunoștință de cauză. De ce să nu aplici acest principiu și în ceea ce privește relația dintre tine și copilul tău? În cadrul unui astfel de curs de parenting, de pildă, poți să te pregătești pentru provocările vieții de părinte. În doar două ore poți învăța nu doar tehnici de parenting, ci și un sprijin emoțional de mare ajutor mai ales în situații dificile.

Un manager de succes a citit de-a lungul timpului o mulțime de cărți de specialitate, așa că e absolut firesc să te pregătești și pentru „jobul” de mamă la fel cum o faci pentru o nouă provocare de la servicu.

  • Construiește-ți propria echipă de încredere la serviciu

Multe persoane preferă să lucreze singure, pretinzând că rezultatul va fi mai bun dacă procedează așa. În realitate, însă, acest argument maschează nevoia de a deține controlul total. Lisa Barton, vicepreședinte executiv la AEP Transmission le sfătuiește, așadar, pe mamele care își doresc și o carieră mulțumitoare, să își formeze o echipă de încredere la serviciu și să delege anumite procese.

O echipă mică și de încredere este o adevărată binecuvântare, în felul acesta nu trebuie să stai ore întregi peste program și știi că în diminețile în care cel mic are febră, poți să te ocupi liniștită de el, pentru că la serviciu treburile sunt pe mâini bune. Dacă ai suficientă răbdare, cu siguranță vei găsi în jurul tău câteva colege pe care să te poți baza.

  • Investește în lucruri care să-ți facă viața mai ușoară

Jaime Teevan, cercetător la Microsoft Research și profesor la Universitatea din Washington le sfătuiește pe mamele care au joburi solicitante să investească banii în lucruri care să le permită să petreacă mai mult timp de calitate cu familia. Poți lua în calcul fie angajarea unei persoane care să se ocupe de copii, de gătit și de curățenie sau variante mai puțin costisitoare, dar care fac o diferență enormă în viața ta.

O mașină de spălat vasele, un aspirator robot, care aspiră singur în toată casa sau alte electrocasnice care îți fac viața mai ușoară sunt variante de luat în calcul, pentru că îți permit să petreci mai mult timp cu copiii și cu soțul tău. Poate că preferi să pleci într-o vacanță exotică decât să îți achiziționezi electrocasnice scumpe, însă vacanța o ai o dată pe an, în vreme ce familia ta are nevoie de tine zi de zi.

Crezi că echilibrul dintre viața de familie și carieră este cu adevărat tangibil? Tu ce trucuri ai în acest sens?  

Sursa foto: Shutterstock

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton