Ce trucuri folosesc magazinele pentru a ne face să cumpărăm mai mult

.

Vi se întâmplă des să mergeți la magazin cu lista de cumpărături și să vă întoarceți cu de două ori mai multe produse decât vă propuseserăți? Nu sunteți persoane cheltuitoare, dacă asta credeați despre voi în momentul în care ați văzut că acest comportament persistă. Ci sunteți atrase într-un lanț al slăbiciunilor, de către retaileri.

”Dacă am merge în magazine să ne cumpărăm doar ceea ce avem nevoie, economia s-ar prăbuși”, declară Paco Underhill, CEO la Envirosell, un centru de analiză și cercetare a comportamentului cumpărătorilor.

Astfel, vânzătorii recurg la nenumărate trucuri pentru a atrage o clientelă cât mai diferită și a face față concurenței. Fiecare leu cheltuit de voi într-un anumit magazin reprezintă, un leu pierdut de alte magazine concurente.

Zona centrală

Există o categorie de clienți care reușesc să reziste tentației de a se abate de la lista de cumpărături atunci când merg într-un supermarket. De aceea, toate magazinele de acest tip au tendința să așeze produsele de bază în centrul perimetrului, astfel încât cumpărătorul să petreacă un timp mai îndelungat în unitatea comercială. Această strategie are drept scop maximizarea contactului cumpărătorului cu tipurile de marfă puse la dispoziție de magazin.

Citește și: Ce bluze pe umeri găsești în magazine

Odorizant cu miros de mâncare

În general, hipermarketurile pregătesc pâinea proaspătă pe care o scot la vânzare la primele ore ale dimineții, astfel încât aceasta se găsește pe raft la orice oră, din momentul deschiderii. Însă pentru a atrage clienții, magazinele mari folosesc odorizante cu miros de pâine proaspăt scoasă din cuptor.

Scările rulante

Magazinele care au în incintă mai multe niveluri au amenajat scări rulante pentru a facilita accesul cumpărătorului la cât mai multe produse expuse pe rafturile departamentelor.

Indicii pe podea

În multe magazine, pe podea sunt marcate săgeți care să îndrume cumpărătorul către anumite departamente ale hipermarketului.

Oglinzile

Ați observat că în supermarketuri sunt destul de multe oglinzi. Aceasta este o ”găselniță” a retailerilor de a le distrage atenția clienților și a-i face să încetinească și să inspecteze ce alte produse se mai află pe raft.

Prețurile

În general, cele mai scumpe produse sunt special ordonate la raft astfel încât cele mai scumpe să fie așezate cu aproximație în zona vizualului cumpărătorului. Astfel acesta nu are cum să treacă cu vederea respectivele produse, iar arealul său de alegeri se extinde.

Foto: 123rf.com

Ultima modificare martie 28, 2017 6:36 pm

    
Vedete din Romania Vedete internationale