În imaginea alăturată nu este un desen abstract, ci cartea mea de vizită transpusă în cod QR. Dacă vrei să-mi trimiţi un mail sau să afli adresa…
… redacţiei unica.ro ai nevoie de un smartphone şi un program care citeşte coduri QR.
După ce instalezi pe telefon un program gratuit precum Kaywa Reader, i-nigma Reader sau UpCode, fotografiezi codul cu camera telefonului, apoi urmezi instrucţiunile din program. La sfârşit ţi se va afişa pe ecran mesajul ascuns în spatele codului.
În curând unica.ro va da startul unui concurs bazat pe coduri QR, deci dacă vrei să fii una din câştigătoare, trebuie să afli totul despre ele.
Ce sunt codurile QR
Codurile QR (Quick Response) funcţionează ca şi codurile de bare, numai că sunt bidimensionale, deci pot conţine mai multe informaţii, inclusiv text. Pot fi citite cu ajutorul unor dispozitive speciale, dar şi prin programe instalate pe telefon sau calculator. Pe de altă parte, există şi programe sau site-uri web care pot genera coduri QR, cu alte cuvinte scrii un text şi el este transformat instant în cod QR.
La ce folosesc codurile QR
În primul rând folosesc la evidenţa produselor, ca şi codurile de bare. Dar pentru că pot stoca mai multe informaţii au ajuns şi în alte domenii. În România, poţi folosi codurile QR în loc de cartelă pentru accesul la metrou. O companie de telefonie mobilă îţi permite să plăteşti călătoria prin SMS. Trebuie să trimiţi un SMS, în urma căruia primeşti prin MMS o imagine, codul QR, pe care apoi îl scanezi prin dispozitivele instalate în staţiile de metrou.
Pentru că majoritatea avem un smartphone cu cameră foto, aceste coduri mai sunt folosite pentru a-i ne aduce rapid pe web. De pildă se poate publica un cod QR într-un ziar, iar când îl fotografiezi şi îl decodezi ajungi automat pe o pagină web fiindcă el conţine un URL.
Codurile QR în campaniile de marketing
Companiile nu aveau cum să nu profite de asta, aşa că au apărut campanii de marketing bazate în totalitate pe coduri QR. Cea mai faimoasă este campania Calvin Klein din SUA.
Imaginile cu codul QR erau afişate în locuri vizibile pe stradă, iar după ce îl decodau, utilizatorii de smartphone descopereau un link la care puteau viziona o reclamă necenzurată, avand-o în rolul principal pe Lara Stone, faimos model internaţional.