Dacă alegi să cumperi cosmetice, cărţi, DVD-uri sau cadouri de pe CharityGift.ro o parte din suma pe care o plăteşti va fi folosită în scopuri caritabile.
Ce este Charity Gift
CharityGift.ro este un fel de supermarket virtual în care găseşti de toate, de la mâncare bio până la accesorii pentru laptop sau odorizante auto. Ceea ce diferă faţă de alte magazine online este faptul că un procent din suma plătită de tine este folosit pentru un scop umanitar. La fiecare comandă poţi alege din lista găsită pe charitzgift.ro cauza pe care o susţii prin donaţia ta.
Asta nu înseamnă că preţul produsului va fi mai mare decât în alte magazine. Un furnizor poate vinde ceva pe CharityGift.ro dacă este gata să renunţe la o parte din profit ca să ajute un ONG.
Un proiect bazat pe voluntariat
CharityGift.ro există numai datorită voluntarilor – toti cei implicaţi în proiect lucrează ca voluntari – răspândiţi în toată ţara.
E primul proiect de acest gen din România, iar ideea a plecat de la site-ul Ebay.
Steliana Moraru, coordonatorul proiectului Charity Gift, povesteşte că totul a început în 2008, când echipa de voluntari a început să trimită e-mail-uri unor ONG-uri, explicându-le ideea proiectului. „S-au trimis foarte multe e-mailuri, dar au venit mai puţine răspunsuri decât se aştepta”, îşi aminteşte Steliana.
Din fericire, furnizorii de produse au fost mai receptivi, în special firmele mici şi mijlocii. „Furnizorii au înţeles scopul comercial – acela de a le vinde produsele până la urmă, dar s-au bucurat că pot contribui, chiar şi cu bugete mai mici, la ajutorarea unui ONG.”
Magazinul propriu-zis a fost lansat în toamna lui 2008, având 10 beneficiari şi 15 furnizori gata să facă donaţii.
Proiectul în cifre
„După 2 ani de la lansare, pe CharityGift.ro se pot găsi peste 2.500 de produse, de la 85 de furnizori, care conţin donaţii pentru 46 de beneficiari”, explică Steliana Moraru progresele proiectului.
Din noiembrie pot găsi sprijin pe CharityGift.ro şi cazurile sociale. „În prezent sunt două cazuri sociale, o bătrână fără locuinţă din judeţul Mehedinţi şi Daniel Manole, un tânăr de doar 15 ani, cu tumoră malignă de teacă de nerv periferic.”
Dar cele mai multe donaţii merg către ONG-uri, grupate sub şapte cauze: mediu, protecţia animalelor, social, educaţie şi cercetare, artă şi cultură, sănătate, minorităţi.
Page: 1 2